Rynek Infrastruktury
Wczoraj sześciu armatorów: APL, Hyundai Merchant Marine, MOL, Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha i OOCL ogłosiło utworzenie specjalnego porozumienia, tzw. aliansu w ramach którego realizowane będą połączenia w relacji Azja-Europa. Łącznie zaplanowano dziewięć połączeń - z czego jedno co tydzień obsługiwać będzie Gdańsk.
Choć alians to współpraca techniczna, czyli współużytkowanie statków, każdy z armatorów-członków będzie konkurował zarówno z Maerskiem, jak i ze sobą nawzajem. A to oznacza niższe koszty transportu w imporcie i eksporcie.
Nowe połączenie jest możliwe dzięki inwestycjom, jakie terminal poczynił w ostatnich miesiącach - przede wszystkim zwiększeniu liczby suwnic. Według Gazety połączenie z Gdańskiem obsługiwane będzie statkami o pojemności ok. 8. tys. TEU. Wstępne informacje wskazują na to, że obsługę naszego połączenia zapewni głównie linia OOCL swoimi statkami klasy SX.
Połączenie aliansu G6 ma być uruchomione na przełomie marca i kwietnia.