Partner serwisu
Intermodal i logistyka

DCT: Nasza zdolność przeładunkowa na kolei to ponad 700 tys. TEU rocznie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
15-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
DCT: Nasza zdolność przeładunkowa na kolei to ponad 700 tys. TEU rocznie
fot. DCT Gdańsk
Marcin Kamola, kierownik ds. rozwoju biznesu w terminalu DCT Gdańsk, uważa, że budowa węzła multimodalnego w Zajączkowie Tczewskim – nawet jeśli nie będzie istotna dla poprawy obsługi klientów samego DCT – może mieć znaczenie dla rozwoju obu trójmiejskich portów.

Koncepcję budowy terminala w Zajączkowie lansuje PCC Intermodal. Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal, mówił niedawno w rozmowie z „RK”: – Uruchamianie oddzielnych pociągów intermodalnych z Gdańska i Gdyni do terminali w głębi kraju nie ma docelowo sensu ani z ekonomicznego ani z logistycznego punktu widzenia. Transeuropejski intermodalny korytarz łączący Bałtyk z Adriatykiem powinien zaczynać się i kończyć w Zajączkowie, skąd doposzczególnych terminali morskich w portach Gdańska i Gdyni kursować będą regularne „shuttle trains” – ocenia Stefański.

Jak na ten pomysł zapatruje się kierownictwo DCT Gdańsk, największego terminala kontenerowego w Polsce, który w 2013 r. po raz pierwszy przekroczył barierę 1 mln TEU przeładunków (osiągnął 1,15 mln TEU; w tym roku wynik ten zostanie prawdopodobnie poprawiony – w I kwartale br. przeładunki w DCT były o 7% większe niż w I kwartale 2013 r.)? Marcin Kamola, kierownik ds. rozwoju biznesu w DCT zauważa, że ze względu na fakt, iż DCT obsługuje duże masy ładunków, z czego około 33-35% kontenerów transportuje drogą kolejową, budowa węzła w Zajączkowie nie ma większego znaczenia dla funkcjonowania DCT. Co jednak nie oznacza, że realizacja tego pomysłu w ogóle nie ma uzasadnienia.

– DCT Gdańsk jest po prostu w stanie tworzyć pełne składy pociągów samodzielnie, bez konieczności dobierania ładunków z innych terminali. Dodatkowo w ubiegłym roku oddaliśmy do użytku rozbudowaną bocznicę kolejową, która ma cztery tory do obsługi pełnych składów pociągów każdy, co sprawia, że nasza roczna zdolność przeładunkowa na kolei to ponad 700 tysięcy TEU rocznie – mówi przedstawiciel DCT Gdańsk.

 

– Jest to zależne od ilości zaangażowanego sprzętu, ale, tak czy inaczej, ta zdolność jest w tym momencie potężna. Widzimy jednak miejsce dla każdej inicjatywy, która może wpłynąć pozytywnie na pracę terminali w szeroko rozumianym kompleksie portów Gdańska i Gdyni. O ile w naszym przypadku ten efekt byłby pewnie mniejszy, to jeśli spojrzeć na Gdynię i kompleksowość kwestii przewozu kontenerów, takie jak kilka terminali i kilka depotów kontenerowych, to możliwe, że to rozwiązanie znajdzie klientów – ocenia Marcin Kamola.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Mikołaj Kobryński 14 września 2023

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Mikołaj Kobryński 14 września 2023

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5