Kolejny operator rozpocznie obsługę regularnych połączeń promowych pomiędzy Polską a Szwecją z portu morskiego w Świnoujściu. Codzienne rejsy w obie strony w relacji do Malmö od 10 kwietnia uruchomi Finnlines, który będzie tym samym piątym armatorem obecnym w świnoujskim terminalu promowym. To długo oczekiwane połączenie, które zapewni pasażerom zmotoryzowanym wygodny dojazd do południowo-zachodniej części Szwecji oraz Kopenhagi.
Terminal promowy w Świnoujściu, który niedawno przeszedł
modernizację i rozbudowę, jest najbardziej ruchliwym spośród wszystkich terminali promowych w Polsce. Już dziś każdego tygodnia zawija tu aż 77 promów, tymczasem do Gdyni już tylko 21 razy w tygodniu, zaś do Gdańska – zaledwie 6. W Świnoujściu relacje promowe do Szwecji obsługuje aż czterech armatorów – Euroafrica Linie Żeglugowe i Polska Żegluga Morska (operatorem ich promów jest Unity Line, spółka zależna drugiego z uprzednio wymienionych), Polska Żegluga Bałtycka (prowadzi działalność pod marką Polferries) oraz niemiecki TT-Line. Realizują oni połączenia do Trelleborga i Ystad, położonych na przylądku Skania.
Już wkrótce w Świnoujściu pojawi się piąty armator obsługujący regularne połączenia promowe. Finnlines, o którym mowa, od 10 kwietnia uruchomi codzienne rejsy w obie strony w relacji do Malmö. Prom będzie wyruszać z Malmö o 10:15, by dotrzeć do Świnoujścia o 19:00. W przeciwnym kierunku rejs rozpocznie się o 21:30, by zakończyć się zawinięciem do miejsca docelowego o 6:30. W przypadku rejsów nocnych obowiązkowa będzie rezerwacja kabiny (w przypadku pasażerów podróżujących samotnie możliwe będzie zarezerwowanie łóżka w kabinie wieloosobowej). Możliwy będzie także przewóz zwierząt, jednak w tym przypadku rezerwacja będzie obowiązkowa zarówno w przypadku rejsów nocnych, jak i dziennych.
Nowe połączenie może być atrakcyjne dla pasażerów zmotoryzowanych, chcących dotrzeć do miast i innych miejscowości na zachodnim wybrzeżu Szwecji, a także do Kopenhagi, która jest połączona z Malmö mostem nad cieśniną Sund. Relacja może także służyć podróżnym zmierzającym z Polski do Norwegii. Z Malmö do Oslo można dojechać samochodem w ok. 6 godzin. Przejazd samochodem do Göteborga zajmuje natomiast ok. 3 godziny. Co ciekawe, relację Świnoujście – Malmö w latach 1997-2000 obsługiwał szybki prom HSC Boomerang, pływający w barwach Polferries. Czas podróży wynosił zaledwie 4 godziny i 15 minut.
Relacja Finnlines będzie natomiast obsługiwana przez klasyczny prom Finnfellow, który dotychczas kursował na trasie z Malmö do Travemünde w Niemczech. Pływająca pod szwedzką banderą jednostka typu Ro-Pax mieści 440 pasażerów, do których dyspozycji pozostaje ponad 180 kabin, a także bufet, bar, sklep, strefa zabaw dla dzieci, a nawet sauna. Została zbudowana w 2000 roku. Jej długość wynosi nieco ponad 188 metrów, zaś maksymalne zanurzenie – 6,3 metra. Fiński armator, wchodzący w skład włoskiej grupy kapitałowej Grimaldi Group, jest już obecny w Polsce. Uruchamia regularne połączenia statkami typu Ro-Ro pomiędzy Gdynią a Hanko w Finlandii.