Łukasz Malinowski
Zarówno pirs rozładunkowy (były Rudoport) jak i załadunkowy (Port Północny ) oferować będą maksymalne zanurzenie dozwolone dla statków wpływających na Morze Bałtyckie. Terminale będą mogły przyjmować statki typu cape size o zanurzeniu 15 m - podaje portal Trójmiasto.pl.
Głównym inwestorem jest belgijska spółka Sea-Invest. Jest to największa inwestycja w Porcie Gdańsk od czasu powstania terminalu kontenerowego DCT. Termin zakończenia prac planowany jest na 30 lipca 2013 roku.
Sea-Invest zaplanował powiększenie terminalu o kierunek importowy węgla i innych sypkich towarów masowych. Terminal importowy powstaje w oparciu o pobliski teren i pirs przeładunkowy dzierżawiony przez spółkę Rudoport, do roku 2010 spółkę zależną ArcelorMittal Polska, a obecnie, dzięki partnerstwu Sea-Invest i ArcelorMittal, spółkę zależną Portu Północnego. Inwestycja ta zakłada docelowe połączenie terminalu eksportowego węgla i nowego terminalu importowego w jedną wszechstronną bazę przeładunkową dla suchych towarów masowych umożliwiającą przeładunki tych towarów na niespotykaną dotychczas w Polsce skalę - informuje portal Trójmiasto.pl.