W pierwszej kolejności lotnisko planuje znaleźć licencjonowanego partnera, który będzie prowadził szkolenie lotnicze na pilota turystycznego. W przyszłości być może poszerzy ofertę o szkolenia na licencję pilota zawodowego.
Jednak główne przychody lotniska będą czerpane z obsługi małych samolotów. W porcie mają działać firmy oferujące czarter niewielskich maszyn, ale również podniebne taksówki. Regularne rejsy samolotów będą się mogły rozpocząć za około 10-15 lat. Dalekosiężne plany zakładają również poszerzenie oferty lotniska o usługi hangarowania, serwisowania i obsługi technicznej samolotów, czy szkolenia lotniczego. Wówczas inwestycja będzie mogła osiągnąć rentowność.
Lotnisko ma zacząć funkcjonować na przełomie sierpnia i września. Jego budowa dobiega już końca. W trzecim kwartale tego roku ma zostać oddany do użytku nowy terminal. Według założeń będzie on w stanie przyjąć 500 tys. pasażerów rocznie.
Na chwilę obecną oddano już do użytku budynek lotniskowej straży pożarnej, w którym swoją siedzibę ma również zarząd spółki. Obecnie trwają prace przy meblowaniu i urządzaniu powierzchni obiektu. Zakończono również przeprowadzkę pracowników do nowego miejsca. Niebawem rozpoczną się prace przy instalacji odpowiednich systemów i wyposażeniu terminala w stosowne urządzenia. Cała aparatura ma zostać zamontowana do połowy roku.
Tymczasem zrealizowano już budowę drogi dojazdowej wraz z mediami i instalacjami technicznymi, parkingami, ciągami dla pieszych i rowerzystów oraz oświetleniem ulicznym. Zmodernizowano również płytę postojową dla samolotów kategorii „A” i „B” i zainstalowano łącze światłowodowe. Trwają ostatnie prace przy montażu ogrodzenia, a w toku ą formalności związane z uzyskiwaniem odpowiednich certyfikatów.
Do dyspozycji pilotów będzie jeden pas startowy o długości 2,5 km i szerokości 60 metrów. Drugi o długości 580 metrów i szerokości 50 metrów pozostanie do dyspozycji wojska. W początkowym okresie działalności portu będą tu lądowały samoloty kodu „B”, których rozpiętość skrzydeł nie przekracza 24 metrów. Są to przede wszystkim awionetki oraz business jety.