Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Hatrans: Obawiamy się wstrzymania tranzytu przez Rosję i Białoruś

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
01-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Hatrans: Obawiamy się wstrzymania tranzytu przez Rosję i Białoruś
fot. Roman Czubiński
Rosyjska agresja przeciw Ukrainie oraz możliwości dalszego rozwoju wydarzeń budzą poważny niepokój w branży logistycznej – informuje wiceprezes Żaklina Kaczmarek z firmy Hatrans. Choć firma nie odczuwa na razie opóźnień na trasie przez Białoruś, obawia się zwłaszcza wstrzymania możliwości przejazdu pociągów przez terytorium Rosji i Białorusi. Zdaniem Hatransu w interesie gospodarki leży jak najszybsze zakończenie działań wojennych.

Podobnie jak inne podmioty z branży, łódzki operator logistyczny odczuł już pierwsze skutki wybuchu wojny. – Firmy logistyczne już zauważyły pierwsze problemy w łańcuchu dostaw transportem drogowym do i z kierunku wschodniego. Transporty zostały zawrócone lub wstrzymane – informuje Kaczmarek.

Prawdopodobnie czekających branżę logistyczną konsekwencji będzie znacznie więcej. Jedną z nich może być – jak pisaliśmy kilka dni temu – wzrost zatorów w Małaszewiczach (zablokowanie możliwości przejazdu przez Ukrainę skłoniło wielu operatorów do przekierowania pociągów na główną trasę przez Białoruś). Zdaniem naszej rozmówczyni związane z tym trudności są jednak dopiero przed nami. – Większość pociągów Nowego Jedwabnego Szlaku przez Ukrainę już jakiś czasu temu została przekierowana do Białorusi. Minęło jeszcze zbyt mało czasu, by mówić o odczuwalnych zatorach – wyjaśnia przedstawicielka Hatransu.

Zgłaszane przez kontrahentów obawy mają rozmaity charakter. – Pierwsze obawy u Klientów to, czy będą mogli eksportować swoje produkty na wschód, a także otrzymywać składniki niezbędne do produkcji. A wykluczenie Rosji z systemu bankowego SWIFT uniemożliwili również europejskim firmom otrzymywanie przelewów za swoje produkty i usługi – relacjonuje nasza rozmówczyni. Niepokój budzi też możliwość wstrzymania tranzytu kolejowego i drogowego przez Białoruś lub objęcia tego kraju sankcjami. – Odczulibyśmy światowy problem z łańcuchem dostaw, tak jak podczas pierwszej fali COVID-19, gdy [chińskie] fabryki przestały wysyłać półprodukty, a europejskie fabryki stanęły lub znacznie ograniczyły produkcje. Trzeba pamiętać, że od tego czasu brak produktów jest nadal odczuwalny. Obecne wstrzymanie ruchu kolejowego i ponowne przerzucenie transportu na drogę morską spowodowałyby ogromne zakłócenie w dostawach produktów – podkreśla Kaczmarek.

– W tym momencie bardziej martwimy się o naszych sąsiadów, o Ukraińców, którzy muszą wstawić czoła wojnie, niż o swoje biznesy – podkreśla jednocześnie. Hatrans liczy na szybkie zakończenie działań wojennych, tymczasem zaś koncentruje się na pomocy Ukrainie. – Najkorzystniejsze dla wszystkich podmiotów krajowych i światowych byłoby zakończenie konfliktu. Nawet szybkie zakończenie wojny oznacza dla całego świata zmierzenie się ze skutkami nawet krótko trwającego konfliktu – przekonuje nasza rozmówczyni.

Hatrans jest operatorem logistycznym pociągów intermodalnych Xiamen – Chengdu – Łódź. Założona w 1989 r. spółka z polskim kapitałem była prekursorem w zakresie połączeń kolejowych z Chin do Polski: pierwszy taki pociąg wyruszył w trasę pod koniec 2012 r., by dotrzeć do stacji Łódź Olechów na początku stycznia 2013 r. Dopiero potem podobne połączenia zaczęli uruchamiać inni operatorzy. Firma buduje obecnie terminal intermodalny przy stacji Łódź Żabieniec, który ma zostać oddany do użytku pod koniec bieżącego roku.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Biznes i przemysł

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

GRU miało planować wykolejenie wojskowego pociągu w Polsce

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Biznes i przemysł

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

GRU miało planować wykolejenie wojskowego pociągu w Polsce

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5