Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Landa: Nowy terminal to nowi armatorzy w DCT

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
28-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Landa: Nowy terminal to nowi armatorzy w DCT
Dominik Landa, dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Deepwater Container Terminal Gdańsk; fot. Rynek Infrastruktury
Do 2015 roku w porcie gdańskim powstać ma drugi terminal. Inwestorem jest Deepwater Container Terminal. - Nowy terminal rozpocznie działalność operacyjną w ciągu 3 lat. Jego możliwości przeładunkowe to będzie 2,5 mln TEU. Wtedy też będziemy mogli zacząć obsługiwać nowe serwisy, nie tylko Maerska, ale także innych armatorów - mówi nam Dominik Landa, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Deepwater Container Terminal Gdańsk.

Obecnie do DCT raz w tygodniu zawijają statki Maersk Line. Jeszcze niedawno głośno mówiło się o tym, że DCT pozyska nowego klienta – Alians G6 (grupa 6 operatorów - APL, Hyundai Merchant Marine i MOL oraz Hapag-Lloyd, NYK Line i OOCL z Grand Alliance), ale prezes Maerska Thomas Bagge zadeklarował, że operator myśli o zwięszeniu współpracy. Wtedy nie byłoby już miejsca dla nowego armatora. Serwis Aliansu G6 przejmie najprawdopodobniej gdyński terminal BCT. DCT, aby się rozwijać, musi się rozbudować.

 

- DCT, jako jedyny głębokowodny terminal w tej części Europy, jest przykładem na biznes, w którym popyt zdecydowanie przewyższa podaż. Dlatego wciąż zwiększamy możliwości przeładunkowe naszego terminala - w tym roku o 250 tys. TEU i w następnym roku o kolejne 250 tys. TEU – wylicza Dominik Landa. - Mamy świadomość, że nawet po osiągnięciu 1,5 mln TEU zapotrzebowanie na nasze usługi będzie ogromne. Dlatego też przystępujemy do projektu budowy nowego terminala, który będzie położony na zachód od obecnego – dodaje.

 

 

DCT jest największym terminalem kontenerowym w Polsce. Znajduje się w porcie zewnętrznym w Gdańsku. Tor podejściowy terminala posiada 16,5 m głębokości, dzięki czemu może przyjmować największe kontenerowce o pojemności 15,5 tys. TEU. Światowa tendencja produkcji coraz większych kontenerowców wymusza na portach zapewnienie coraz głębszych torów podejściowych. Ten trend wzmacnia pozycję DCT. Nowy terminal miałby taką samą głębokość – 16,5 m. Dla porównania – terminal kontenerowy BCT w Gdyni posiada tor o głębokości 12,7 m, porty w Szczecinie i Świnoujściu – 10,5 m.

 

Całość inwestycji to 280 mln euro, czyli ponad 1 mld zł.

 

W 2011 roku Deepwater Container Terminal przeładował 650 tys. TEU, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Pod koniec tego roku liczba ta ma wynieść 900 tys. TEU. To kolejny rok z rzędu, kiedy dynamika rozwoju DCT sięga 40%.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5