Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Liberadzki: Infrastruktura jest i pozostanie domeną państwa

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
25-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Liberadzki: Infrastruktura jest i pozostanie domeną państwa
Prof. Bogusław Liberadzki (fot. Włodzimierz Włoch)
Deputowany do Parlamentu Europejskiego, prof. Bogusław Liberadzki wskazywał podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej, że jednym z podstawowych obowiązków państwa jest dbanie o odpowiedni stan i rozwój infrastruktury. Jego zdaniem, to właśnie jakość spełniania tych obowiązków świadczy o poziomie rozwoju danego kraju.

- Infrastruktura jest odpowiedzialnością i powinnością państwa. Jest warunkiem sine qua non aby zrealizować wartość użytkową dóbr i surowców. One nie są wiele warte, jeśli nie zostaną dostarczone do odbiorcy. Jej koszty są duże i niepodzielne, a odbiorca bezpośredni jest trudny do określenia. Zmienia ona na trwałe krajobraz, w którym się znajduje. Im wyższy poziom infrastruktury, tym można mówić o wyższym poziomie rozwoju danego państwa - zaznaczył prof. Liberadzki w trakcie Kongresu, podając, że przykładowo na utrzymanie niemieckich linii kolejowych Deutsche Bahn przeznacza 5-7 mld euro rocznie.

 

Jako źródła rozwoju infrastruktury w kolejnej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej wskazywał dwa źródła: Fundusz Spójności i CEF. - Na ten ostatni Polska przeznaczy 3,7 mld euro. Oczywiście są jeszcze fundusze strukturalne, możliwość wspomagania przez międzynarodowe instytucje finansowe oraz Partnerstwo Publiczno-Prywatne - mówił Bogusław Liberadzki.

 

Jak podkreślił, Unia Europejska w kolejnych latach pragnie 30 proc. ruchu towarowego przesunąć na tory. - UE powinna twardo trzymać się proporcji 60:40 - podkreślił eurodeputowany.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5