Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Maersk stawia na Gdynię w obliczu zatorów w Baltic Hub

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
23-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
23-10-2023
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Maersk stawia na Gdynię w obliczu zatorów w Baltic Hub
fot. Urząd Miasta Gdyni
Czołowy duński gracz na rynkach żeglugi morskiej i przewozów intermodalnych reaguje na pogłębiające się problemy operacyjne, jakie zaistniały na skutek strajku włoskiego w głębokowodnym terminalu kontenerowym Baltic Hub w Gdańsku. Serwisy żeglugowe L02 i L03 w celu utrzymania ciągłości łańcuchów dostaw zostaną czasowo przeniesione do portu morskiego w Gdyni.

Jak niedawno informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury”, gdański Baltic Hub, jedyny w Polsce głębokowodny terminal kontenerowy o zdolnościach przeładunkowych na poziomie 3 mln TEU w skali roku, zmaga się z poważnymi problemami operacyjnymi. Strajk włoski i niedobór pracowników spowodowało duże zatory, które stały się dużym problemem zarówno dla armatorów, których kontenerowce muszą oczekiwać nawet 200 godzin na wejście do portu morskiego w Gdańsku, jak również dla przewoźników drogowych i kolejowych.

W związku z powyższym duński Maersk zdecydował się na czasowe przeniesienie serwisów żeglugowych L02 i L03 do Gdyni, w której w porcie morskim funkcjonują dwa terminale kontenerowe. Nie są one wprawdzie dostosowane do przyjmowania największych kontenerowców oceanicznych o zanurzeniu na poziomie 15 metrów (takie możliwości zapewni dopiero planowany Port Zewnętrzny) jak ma to miejsce w przypadku Baltic Hub, jednak mogą z powodzeniem przyjmować średnie jednostki.

Trzeba jednak mieć na uwadze, że maksymalna przepustowość gdyńskich terminali kontenerowych wynosi łącznie ok. 1 mln TEU, podczas gdy w Gdańsku możliwe są znacznie większe przeładunki. Gdynia nie dysponuje też obecnie tak dużym zapleczem logistycznym, co przyznaje duński potentat. – Plac składowy w Porcie Gdynia ma ograniczoną pojemność, dlatego prosimy klientów o pilny odbiór kontenerów po rozładunku. Pozwoli nam to na dalsze przekierowywanie przyszłych ładunków z Gdańska, aby docelowo zmniejszyć ilość kontenerów w Baltic Hub – informuje Maersk w komunikacie prasowym.

Zaistniała sytuacja stanowi zatem duże ryzyko dla ciągłości dostaw wielu grup produktów na polski rynek drogą morską. Gdyńskie terminale kontenerowe nie mogą przyjąć dużo większych wolumenów kontenerów aniżeli obecnie, co oznacza, że część przewozów kontenerowych do Polski może przejąć port morski w Hamburgu. Można powiedzieć, że w obecnym stanie rzeczy zaznacza się pewna ironia losu. Jak bowiem informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w ostatnich miesiącach, na Baltic Hub postawił francuski CMA CGM, rezygnując z obsługi portu morskiego w Gdyni.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lasek (KO): Chopin obsłuży 30 mln pasażerów. CPK nie powstanie

Polityka i prawo

Lasek (KO): Chopin obsłuży 30 mln pasażerów. CPK nie powstanie

Mateusz Kieruzal 23 października 2023

Duży wzrost produkcji budowlano-montażowej. GUS podał wyniki

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pierwszy kontenerowiec napędzany metanolem zawinął do Gdyni

Intermodal i logistyka

Pierwszy kontenerowiec napędzany metanolem zawinął do Gdyni

Mikołaj Kobryński 05 października 2023

Maersk kupi 25 elektrycznych TIR-ów!

Intermodal i logistyka

Maersk kupi 25 elektrycznych TIR-ów!

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Lasek (KO): Chopin obsłuży 30 mln pasażerów. CPK nie powstanie

Polityka i prawo

Lasek (KO): Chopin obsłuży 30 mln pasażerów. CPK nie powstanie

Mateusz Kieruzal 23 października 2023

Duży wzrost produkcji budowlano-montażowej. GUS podał wyniki

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pierwszy kontenerowiec napędzany metanolem zawinął do Gdyni

Intermodal i logistyka

Pierwszy kontenerowiec napędzany metanolem zawinął do Gdyni

Mikołaj Kobryński 05 października 2023

Maersk kupi 25 elektrycznych TIR-ów!

Intermodal i logistyka

Maersk kupi 25 elektrycznych TIR-ów!

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5