Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Moskalewicz: Terminal naftowy częściowo wybudujemy środkami z kredytu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
15-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Moskalewicz: Terminal naftowy częściowo wybudujemy środkami z kredytu
Marcin Moskalewicz, prezes PERN Przyjaźń; fot. Rynek Infrastruktury
PERN ogłosił ambitne palny inwestycyjne. Pierwszy etap – budowa terminalu naftowego ma pochłonąć około 750 mln zł. Jak PERN chce to sfinansować? – Głównie środkami własnymi – odpowiada nam prezes zarządu PERN „Przyjaźń”, Marcin Moskalewicz.

- Obroty naszej grupy w ubiegłym roku przekroczyły 1 mld 180 mln zł, a zysk netto wyniósł 600 mln zł. Posiadamy również 3,5 mld zł aktywów, a przy tym nie jesteśmy obciążeni kredytami. W związku z tym otrzymanie środków od banku nie powinno stanowić większego problemu – wyjaśniał nam Moskalewicz.

 

Prezes zaznaczył, że spółka ma świetną opinię na rynku i nie miałaby także problemu z pozyskaniem współinwestorów: - Prowadzimy rozmowy z traderami, z firmami, które potencjalnie mogą wynajmować od nas magazyny i z ich strony padały propozycje dofinansowania naszej inwestycji. To oznacza, że istnieje nadwyżka kapitału na tym rynku, a PERN jest z pewnością dobrym kontrahentem do inwestycji.

 

Ogromny kapitał, jaki PERN chce zaangażować w rozwój pochodzić ma jednak częściowo z kredytu: - Bierzemy pod uwagę finansowanie zewnętrzne na poziomie 25-30 proc. wartości inwestycji - wyjaśnia prezes i dodaje: - Oprócz budowy terminalu zamierzamy przeprowadzić jeszcze kilka innych inwestycji, między innymi rozbudowę Spółki Siarkopol, na co planujemy wydać około 250 mln zł.

 

Terminal naftowy będzie służył przeładunkom i magazynowaniu ropy naftowej oraz jej produktów. Na obszarze 29 ha zostanie wybudowanych 20 zbiorników różnej wielkości od blisko 63 tys. m sześc. do 10 tys. m sześc. – wszystko o pojemności blisko 697 tys. m sześc.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5