Partner serwisu
Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Roczny wzrost intermodalu w 2012 roku wyniesie 25 proc.

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
11-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PKP Cargo: Roczny wzrost intermodalu w 2012 roku wyniesie 25 proc.
fot. Cargosped
– W 2013 roku będziemy odbierać kontenery z możliwie największej liczby terminali, czyli wszędzie tam gdzie jest dla nas praca. Liczymy na umocnienie pozycji na rynku Grupy PKP Cargo Logistics – mówi Mariusz Przybylski, rzecznik PKP Cargo. Operator kolejowy w 2012 roku znacząco zwiększył przewozy towarowe, ale intermodal to nadal mniej niż 5 procent jego przewozów.

PKP Cargo po 11 miesiącach 2012 roku (brak jeszcze danych dla całego roku) zanotowała wzrost przewiezionych UTI (jednostek transportu intermodalnego) do 413,1 tys. wobec 333,4 tys. przez 11 miesięcy 2011 roku. – wzrost wyniósł więc 24 proc. PKP Cargo szacuje, że w całym 2012 roku przewiezie ok. 116 mln ton ładunków, a praca przewozowa przekroczy 29,5 mld ntkm.

 

W prognozach na 2013 rok spółka szacuje, że przewiezie ok. 117,6 mln ton ładunków, a praca przewozowa wyniesie ok. 30 mld ntkm.

 

Przychody operatora w 2012 roku wyniosą ok. 4,6 mld zł, EBITDA 519,7 mln zł (wielkość skorygowana o rezerwy), a zysk netto 295,9 mln zł. Operator zamierza wypracować 567,4 mln zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA) przy przychodach wynoszących ok. 4,8 mld zł.

 

W 2013 roku wynik netto PKP Cargo wynieść ma 251, 9 mln zł. Jak wskazuje rzecznik spółki „na wyniki roku 2013 i roku 2014 będą miały wpływ cykliczne naprawy okresowe taboru – w tych latach zwiększą się do ponad 17 000 wagonów oraz ponad 420 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. W przypadku wagonów jest to o 20 proc. więcej, niż w dwóch kolejnych latach.”

 

W Grupie PKP Cargo przewozy intermodalne zostały delegowane spółce-córce Cargosped.

 

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5