Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port Gdańsk ma przewagę nad ewentualnym portem w obwodzie kaliningradzkim

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port Gdańsk ma przewagę nad ewentualnym portem w obwodzie kaliningradzkim
fot. LD
Obecnie największy polski port, Gdańsk, jest na silnej fali rozwojowej. Przeładunki utrzymują się na wysokim poziomie, a Zarząd prowadzi inwestycje mające na celu zwiększenie jego możliwości. Nie bez związku z rosnącą pozycją naszego kraju na Bałtyku wydaje się ogłoszenie przez Rosjan pomysłu budowy nowego portu przeładunkowego w obwodzie kaliningradzkim. Polski gigant ma jednak na starcie duża przewagę.

O tym, że Rosja planuje budowę portu głębokowodnego w miejscowości Jantarny w obwodzie kaliningradzkim informowaliśmy pod koniec maja br. (cały tekst na ten temat można przeczytać tutaj). Nastąpiło to niedługo po prezentacji przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG), projektu nowego Portu Centralnego w Trójmieście (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

– Moment upublicznienia zapowiedzi budowy portu głębokowodnego tydzień po prezentacji koncepcji technicznej PC może oznaczać, że z jednej strony Rosja dostrzega potencjał Gdańska, a z drugiej próbuje utrzymać się w grze o prymat na Bałtyku – mówi Marcin Osowski, wiceprezes ds. infrastruktury w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk.

Zdaniem przedstawiciela ZMPG – obwód królewiecki nie ma wystarczającego potencjału gospodarczego, by zapewnić przeładunki dla takiej infrastruktury. – Może służyć głównie jako port dla ładunków z Azji oraz ewentualny import towarów do Rosji. Wiąże się to jednak z podwójnym przejściem przez granicę UE. W tym kontekście przewagi portów Gdańska i Gdyni są bezsporne – mówi Marcin Osowski.

Dodatkowym, oczywistym plusem Gdańska jest etap w jakim się znajduje. W ubiegłym roku jego obrót towarów osiągnął poziom 49 mln ton, a pierwsze cztery miesiące br. również zakończyły się dobrym wynikiem (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Dodatkowo, zanim port w obwodzie kaliningradzkim mógłby powstać, minie jeszcze kilka lat. W tym czasie ZMPG ma czas na zbudowanie jeszcze silniejszej pozycji na Bałtyku i w całej Europie. – Należy zatem śledzić z uwagą zapowiedzi konkurencyjnych państw oraz nie zwalniać tempa w zakresie przygotowania inwestycji Port Centralny w Gdańsku – komentuje wiceprezes ds. infrastruktury w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Port Gdańsk 07 sierpnia 2025

Port Gdańsk zarabia jak nigdy? Podsumowano półrocze

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Mikołaj Kobryński 12 czerwca 2025

Zobacz również:

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Port Gdańsk 07 sierpnia 2025

Nabrzeże Wiślane w Porcie Gdańsk będzie przebudowane

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk zarabia jak nigdy? Podsumowano półrocze

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Port Gdańsk 07 sierpnia 2025

Port Gdańsk zarabia jak nigdy? Podsumowano półrocze

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Intermodal i logistyka

Porty morskie w Polsce. Rozwój, czy regres?

Mikołaj Kobryński 12 czerwca 2025

Zobacz również:

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk wspiera polskie rolnictwo

Port Gdańsk 07 sierpnia 2025

Nabrzeże Wiślane w Porcie Gdańsk będzie przebudowane

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk zarabia jak nigdy? Podsumowano półrocze

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij