Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port w Gdańsku silny na Bałtyku

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
27-02-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Obserwator Finansowy/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port w Gdańsku silny na Bałtyku
Zarząd Morskiego Portu w Gdańsku
Spora część ładunków przewożonych w kontenerach drogą morską przesunęła się z portów Morza Północnego na Bałtyk, zwłaszcza do Gdańska. Pierwsze profity z nowego trendu już widać. Port w Gdańsku stał się hubem przeładunkowym na wszystkie rynki bałtyckie – informuje portal Obserwator Finansowy.

Pomimo wzrostu wolumenu przewozów o około 8 proc., 2011 rok był niezwykle trudny dla armatorów statków, zarówno transportujących ładunki masowe, jak i w kontenerach. Zmorą armatorów były wysokie ceny paliw oraz spadek stawek frachtu. Spadek frachtu wywołała m.in. rosnąca konkurencja wśród armatorów. Po złomowaniu starszych jednostek w okresie kryzysu 2008-2009, do eksploatacji zaczęły wchodzić nowe kontenerowce – czytamy na portalu Obserwator Finansowy.


Presja na obniżkę kosztów przewozów sprawiła, że w 2011 roku rosły zamówienia kontenerowce wielkich rozmiarów, zaliczanych do klasy ULCS (od: Ultra Large Container Ships), nazywane też ultra kontenerowcami. Przekraczają one standardową klasę „panamax” (określenie dla jednostek, które mogą przepłynąć przez Kanał Panamski), tj. o pojemności do ok.10 tys. TEU. Na początku ubiegłego roku było ich łącznie 64, w tym część o zdolności przewozu ponad 15 tys. TEU - informuje Obserwator Finansowy.


Obsługa większych kontenerowców wymaga specjalnych warunków ze strony portu – przede wszystkim odpowiedniej głębokości torów podejściowych do nabrzeży portowych. Port w Gdańsku jest w stanie obsłużyć większe kontenerowce, dlatego też współpracuje z nim jeden z największych światowych armatorów Maersk Line, a także Stowarzyszenie G6, zrzeszające armatorów Hapag – Lloyd tworzą armatorzy APL, Hyundai, Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.L. Line (MOL); Nippon Yusen Kaisha (NYK) i Orient Overseas Container Line (OOCL).

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5