PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na roboty budowlane na Stacji Gdynia Port w ramach. Wybrano ofertę Budimeksu wartą 1,487 mln zł netto.
To zadanie, które ma być realizowane w ramach poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni.
Wykonawca będzie miał 30 miesięcy od podpisania umowy.
W ramach zadania trzeba przebudować stację kolejową Gdynia Port wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz fragmentami linii kolejowych nr 201, 228, 723, 961,724 oraz 725.
Do wykonania są m.in. roboty dotyczące nawierzchni kolejowej wraz z podtorzem i odwodnieniem, urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzeń i systemów telekomunikacyjnych, sieci trakcyjnej wraz z zasilaniem, obiektów inżynieryjnych oraz obiektów kubaturowych.
Poprzedni przetarg na to zadanie został unieważniony we wrześniu ub. roku ze względu na przekroczenie budżetu. W ponownie ogłoszonym przetargu było jeszcze gorzej.
To drugie podejście do realizacji tego przedsięwzięcia. Pierwszy przetarg został ogłoszony w maju 2018 roku. Niestety oferty, które otrzymał zamawiający znacznie przekraczały budżet, przez co postępowanie zostało unieważnione. Później ruszył nowy konkurs na poprawę kolejowej dostępności Portu Gdynia. Tym razem do inwestora trafiły
propozycje o jeszcze wyższej cenie.
Na początku roku PLK ogłosiły dodatkowo aukcję elektroniczną. W jej wyniku najwyższą punktację zyskała oferta Budimeksu, ale i tak cena, do której zgodził się zejść wykonawca przekraczała budżet inwestora (1,112 mld zł). Przetarg jednak rozstrzygnięto. Przypomnijmy, niedawno, z myślą właśnie o poprawie dostępności do portów morskich rząd zdecydował o zwiększeniu budżetu KPK o 3,2 mld zł.
Dwa niedawno rozstrzygnięte przetargi PKP PLK – na dokończenie modernizacji linii nr 7 po Astaldi oraz omawiany dostęp do portu Gdynia dają Budimeksowi silna pozycję na rynku kolejowym. Po podpisaniu tych dwóch kontraktów udział inwestycji kolejowych w portfolio największej firmy budowlanej w Polsce wzrośnie do blisko 3,5 mld zł.