Od początku roku do końca maja obrót kontenerów w polskich terminalach przekroczył 1,155 mln TEU. Największy udział w tym wyniku miał DCT Gdańsk, który w 2018 roku notuje znakomite wyniki i ma perspektywy na nieustające wzrosty w kolejnych miesiącach.
Stabilne wyniki
W maju br. w polskich terminalach przeładowano 235,239 tys. TEU i było to o 25,7% więcej w porównaniu z majem 2017. Największy udział w tej liczbie miał gdański terminal DCT (162,005 tys. TEU.), kolejny był gdyński BCT (34,837 tys. TEU), dalej GCT (31,656 tys. TEU), DB Port Szczecin (5,791 tys. TEU), OT Port Świnoujście (819 TEU) oraz OT Port Gdynia (131 TEU).
Z kolei w kwietniu obrót kontenerów w polskich terminalach wyniósł 233,638 tys. TEU, czyli o 26,7% więcej w porównani rok do roku. Największy udział w tej liczbie miał gdański terminal DCT (163,816 tys. TEU.), kolejny był gdyński GCT (33,203 tys. TEU), dalej BCT (30,439 tys. TEU), DB Port Szczecin (5,627 tys. TEU), OT Port Świnoujście (424 TEU) oraz OT Port Gdynia (129 TEU).
II kwartał jednocześnie lepszy i gorszy
Analizując dane kontenerowe z pierwszego i drugiego kwartału 2018 roku można zauważyć, że
w I kwartale br. procentowe wzrosty były większe. Nie jest to jednak spowodowane spadkiem przeładunków w kwietniu i maju br. Ich wysokość z miesiąca na miesiąc jest wyższa, a w maju br. na nabrzeżach w naszym kraju przeładowano najwięcej kontenerów w historii. Statystyki te wyglądają tak przez ubiegło roczny wzrost przeładunków w II kwartale roku.
DCT w drodze po rekord
Najlepszą sytuacją może niezmiennie pochwalić się gdański terminal DCT. W okresie od początku stycznia do końca maja przeładowano na jego nabrzeżach 797,396 tys. TEU. Należy zaznaczyć, że oba miesiące z drugiego kwartału br. dla DCT były lepsze niż te z kwartału pierwszego.
W obecnej sytuacji można szacować, że na koniec 2018 roku wynik w największym terminalu kontenerowym w Polsce przekroczy 2 mln TEU.