Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Nowi wykonawcy przejmą linię Dęblin – Lublin po Astaldi

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
29-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Nowi wykonawcy przejmą linię Dęblin – Lublin po Astaldi
fot. PKP PLK
W piątek 29 marca PLK podpisują umowy z nowymi wykonawcami odcinka Dęblin – Lublin. Inwestycję, z której realizacji wycofała się firma Astaldi dokończą Budimex oraz Trac Tec Construction. Prace ruszą w kwietniu.

Jak poinformował w komunikacie inwestor, w rozszerzonym zakresie zadania znalazła się łącznica, która zwiększy możliwości przewozów w lubelskim węźle kolejowym. Efektem inwestycji będzie skrócenie czasu podróży do Warszawy do 1,5 godz. oraz zwiększenie komfortu obsługi podróżnych na stacjach i przystankach.

Chodzi o kontynuację prac modernizacyjnych na linii kolejowej Lublin – Dęblin. Zgodnie z podpisywanymi dziś umowami, odcinek Dęblin – Nałęczów razem ze stacją Nałęczów za 616 417 320,26 zł netto wykona Budimex. Natomiast odcinek Nałęczów – Lublin wraz ze stacją Lublin za 627 696 508,88 zł netto zrealizuje Track Tec Construction.

– Doprowadzenie do jak najszybszego wznowienia prac było priorytetem władz wojewódzkich. Od początku zajęliśmy się sprawą podwykonawców pozostawionych bez zapłaty przez firmę Astaldi. Wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. wypracowywaliśmy także rozwiązania, które miały doprowadzić do jak najszybszego przywrócenia niezbędnego dla regionu i Polski kolejowego połączenia – powiedział Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Wkrótce ruszą roboty

Prace ruszą w kwietniu. Umowy obejmują zakres wszystkich prac, które nie zostały zrealizowane, a znajdowały się w umowie z Astaldi, czyli roboty torowe, sieciowe, okołotorowe. Na koniec września planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Dęblin – Lublin i do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach będzie na koniec 2020 r.

– Wykorzystaliśmy okres zimowy, by jak najszybciej, zgodnie z obowiązującym prawem, kontynuować inwestycje na odcinku Lublin – Dęblin. Dziś podpiszemy umowy, już w pierwszych dniach kwietnia wykonawcy powinni ruszyć z pracami. Pozwoli to na wznowienie ruchu po jednym torze w stronę Warszawy jesienią 2019 roku – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Lublin nr 7 na odcinku Lublin – Dęblin wymagała specjalnych działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w momencie, gdy firma Astaldi jesienią 2018 r. zawiodła i nie realizowała ważnego społecznie kontraktu - stwierdza PLK w komunikacie.

Firma wybrana zgodnie z obowiązującymi procedurami deklarowała pełne zaangażowanie i odpowiedzialne wykonanie prac. Gdy pomimo wezwania, wykonawca nie podjął pracy na kontrakcie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozwiązały umowę z Astaldi.

Po rozstaniu z głównym wykonawcą, PLK dzięki umowie z firmą ZUE, zapewniła możliwość kontynuacji prac w newralgicznych miejscach, na wiaduktach na odcinku Lublin – Dęblin. Dzięki temu część robót została wykonana.

Łącznica – zwiększy możliwości połączeń w Lublinie

Dodatkowo do zakresu prac obejmujących węzeł lubelski PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły łącznicę – połączenie nowym torem linii ze stalowej Woli z linią na Warszawę. Dzięki takiemu rozwiązaniu pociągi towarowe nie będą wjeżdżały na stację Lublin. Będą lepsze możliwości obsługi ruchu pasażerskiego.

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do 1,5 h. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Budimex blisko wygranej przetargu na S16 koło Olsztyna

Drogi i autostrady

Obwodnica Przecławia i Warzymic gotowa przed terminem. Wkrótce otwarcie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

Inżynieria i innowacje

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

inf. pras. 27 czerwca 2023

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

Biznes i przemysł

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

inf. pras. 19 kwietnia 2023

W Sulejówku jest już gotowa konstrukcja tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Budimex blisko wygranej przetargu na S16 koło Olsztyna

Drogi i autostrady

Obwodnica Przecławia i Warzymic gotowa przed terminem. Wkrótce otwarcie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

Inżynieria i innowacje

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

inf. pras. 27 czerwca 2023

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

Biznes i przemysł

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

inf. pras. 19 kwietnia 2023

W Sulejówku jest już gotowa konstrukcja tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5