Rynek Infrastruktury
Co więcej, oferta tego regionu jest różnorodna i atrakcyjna a gdański port posiada wykształconą kadrę i dogodne położenie – na skrzyżowaniu dróg Paneuropejskich Korytarzy Transportowych oraz nad południowym Bałtykiem, co stwarza sprzyjające uwarunkowania dla rozwoju transportu i logistyki.
W regionie pomorskim przybywa coraz więcej inwestycji powstałych w oparciu o obcy kapitał, jak choćby z powodzeniem już działające: Rolls-Royce, Sony, Intel, Goodman, czy Sea Inwest. Aby jeszcze intensywniej przyciągać ten kapitał konieczne jest jednak znaczne uproszczenie administracyjnych formalności wobec chcących swój kapitał zainwestować w budowę obiektów zarówno czysto produkcyjnych jak i usługowych.
Zdaniem Borisa Wenzla, dyrektora zarządzającego DCT Gdańsk, Polska może stać się bramą dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Obecnie lokalne i centralne władze pracują nad ujednoliceniem i uproszczeniem przepisów, dostosowując je do standardów unijnych.