Rynek Infrastruktury
Inwestycja zostanie dofinansowana z funduszy Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 – 2013 kwotą 84 mln zł. Beneficjentem będzie Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA, a wykonawcą PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Inwestycja obejmie budowę krótkiego odcinka Trasy Sucharskiego i linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny a także budowę mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. Budowa nowego mostu to konieczność, aby zlikwidować wąskie gardło połączenia portu z resztą kraju.
- Dostęp kolejowy do gdańskiego portu wymaga modernizacji - budowy mostu kolejowego i toru 226. Na to liczą nasi partnerzy w inwestycjach rozwojowych (PERN, DCT, Sea Invest). Ich zamierzenia inwestycyjne skutkować będą wówczas także rozbudową wewnętrznej – portowej infrastruktury kolejowej. Porozumienie dotyczące wspólnej realizacji projektu „Poprawa dostępu kolejowego do Portu Gdańsk” przedstawiciele ZMPG SA i PKP PLK SA Oddział Regionalny w Gdańsku podpisali jeszcze w 2007 roku – wyjaśnia "Rynkowi Infrastruktury" Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA.
Planowana przepustowość nowych, podwójnych torowisk i mostu planowo wynosić będzie 240 pociągów na dobę. Długość dwutorowej linii z Pruszcza Gdańskiego do portu wyniesie 16,3 km. Pociągi będą nią przejeżdżać z prędkością 100 km.