Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Zielone światło dla Aliansu 2M. Więcej statków w Gdańsku?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
13-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Trojmiasto.pl/RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Zielone światło dla Aliansu 2M. Więcej statków w Gdańsku?
fot. Maersk Line
Jak podaje portal "Trojmiasto.pl", w styczniu 2015 ruszy nowy alians armatorów kontenerowych, oferowany przez Maersk Line i MSC. W sobotę orzeczenie w sprawie działalności nowego aliansu wydała Federalna Komisja Morska USA.

Współpracę tę określa się mianem „Aliansu 2M”. Jak zauważa portal "Trojmiasto.pl", alians ma gwarantować klientom dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU. Portal zwraca uwagę, że gdański terminal DCT (do którego zawijają obecnie statki Maersk Line) już przygotowuje się do obsługi nowego klienta.

Federalna Komisja Morska USA badała uprzednio, czy 2M nie nosi znamion monopolistycznych. Trojmiasto.pl podkreśla, że orzeczenie było pozytywne dla armatorów i sojusz rozpocznie działalność na początku 2015 r. Ma obsługiwać przewozy na linii Azja – Europa, Transatlantyk, Transpacyfik. Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT, mówi w rozmowie z portalem trojmiasto.pl, że nie szczegóły aliansu nie są jeszcze znane, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że także statki MSC będą zawijać do Gdańska. – Najprawdopodobniej zawijać będzie do nas statek oceaniczny, na którym będą po prostu kontenery należące do Maerska i MSC. Nie da się jednak wykluczyć, że będą też osobne zawinięcia statków MSC – powiedział Landa.

Michał Kierśnikiewicz, dyrektor ds. sprzedaży w firmie ATC Cargo SA, stwierdził z kolei w rozmowie z portalem trojmiasto.pl, że celem tworzenia aliansów jest racjonalizacja połączeń i redukcja kosztów, co może niekorzystnie odbić się na klientach. – Powstanie silnego gracza, którego wolumen stanowi 30 proc. globalnego rynku przewozów kontenerowych, będzie najpewniej oznaczało ograniczenie liczby zawinięć do portów, liczby połączeń, a w konsekwencji obniżenie jakości serwisu i wzrost cen. Alians 2M poprawi swoją pozycję negocjacyjną względem terminali, co pozwoli kreować nowe opłaty lokalne prowadząc do wzrostu cen. Manipulowanie podażą miejsca na statkach poprzez ograniczenie liczby podróży statków może powodować wzrost cen frachtu – uważa Kierśnikiewicz.

* * *

Prace nad „Aliansem 2M” rozpoczęły się niemal od razu po tym, jak chińskie instytucje antymonopolowe nie wyraziły zgody na utworzenie „Aliansu 3P”, czyli wspólnego przedsięwzięcia Maersk Line, MSC i CMA CGM. Statki tych trzech armatorów miały oferować w sumie ładowność ponad 6 mln TEU.

Krzysztof Szymborski, prezes terminalu BCT Gdynia, mówił niedawno w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl", że w przyszłości należy się spodziewać kolejnych fuzji armatorów kontenerowych. – Alianse to optymalizacja wykorzystania floty i zmniejszanie kosztów pojedynczego ładunku, a jednocześnie wzmacnianie pozycji linii na rynku, wzbogacanie własnej oferty dla załadowców i silniejsza pozycja wobec portów itp. Ponieważ jest istotna nadpodaż usług na rynku przewozowym, te rozwiązania będą kontynuowane – powiedział Szymborski.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Mikołaj Kobryński 14 września 2023

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

Zobacz również:

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Intermodal i logistyka

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Mikołaj Kobryński 05 czerwca 2023

Polskie porty morskie zapewniają stabilność i rozwój w trudnych czasach

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Mikołaj Kobryński 19 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Przypłynął jeden z największych kontenerowców na świecie zasilany LNG

Mikołaj Kobryński 14 września 2023

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

Zobacz również:

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Intermodal i logistyka

MSZ chce zainteresować Węgrów polskimi portami morskimi

Mikołaj Kobryński 05 czerwca 2023

Polskie porty morskie zapewniają stabilność i rozwój w trudnych czasach

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Biznes i przemysł

Port morski w Policach czekają ogromne zmiany

Mikołaj Kobryński 19 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5