Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

GreenWay przygotowuje cennik ładowania samochodów elektrycznych. Ile zapłacimy?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WysokieNapiecie.pl

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
GreenWay przygotowuje cennik ładowania samochodów elektrycznych. Ile zapłacimy?
fot. Greenway
GreenWay Polska, największy operator stacji ładowania samochodów elektrycznych w naszym kraju, prawdopodobnie już w maju zacznie pobierać opłaty za swoje usługi. Portal WysokieNapiecie.pl ustalił jaki model rozliczeń chce wdrożyć firma i ile może kosztować przejechanie 100 km autem elektrycznym w stosunku do jazdy autem spalinowym.

– Kończymy tworzenie cennika naszych usług. Zdecydowaliśmy, że opłaty będą naliczane od ilości pobranej energii, a nie czasu ładowania – mówi w rozmowie z WysokieNapiecie.pl Rafał Czyżewski, prezes Greenway Infrastructure Poland, największej sieci szybkich ładowarek do aut elektrycznych w naszym kraju. – Jednak aby ładowarki nie były zajmowane zbyt długo przez jednego kierowcę, skłaniamy się do opłaty rozliczanej za każdą minutę po przekroczeniu 45 lub 60 minut ładowania szybkiego oraz 180 minut ładowania półszybkiego – dodaje.

W przeciwieństwie do cennika obowiązującego dzisiaj w sieci GreenWay na Słowacji, w Polsce nie będzie ponadto opłaty za samo podłączenie auta do ładowania. Jej brak i rozliczanie co do zasady za ilość energii a nie czas ładowania powinny być korzystniejsze dla klientów. Wszystko zależeć będzie jednak od stawek za każdą kilowatogodzinę pobranej energii. Wiadomo, że będą one różne w zależności od tego czy klienci skorzystają z szybkiej czy półszybkiej ładowarki, a koszt szybkiego ładowania będzie istotnie wyższy, niż powolnego ładowania z domowego gniazdka, które kosztuje ok. 65 gr/kWh.

– Dostęp do szybkiej ładowarki musi kosztować dużo więcej, niż cena samej energii, bo oferujemy nie tylko energię, ale też usługę dziesięciokrotnie szybszego naładowania nią baterii samochodu. Takie usługi mogą być nawet kilka razy droższe od ładowania w domu, ale łączne koszty ładowania auta w domu i na stacjach publicznych będą niższe w stosunku do kosztów jazdy autem spalinowym – ocenia prezes Czyżewski.

Najpierw rozwiązanie problemów z ładowarkami

– Opłaty będziemy wdrażać nie wcześniej niż na początku maja, pod warunkiem, że ustabilizujemy nasze ładowarki, zwłaszcza produkcji Efacec – dodaje prezes GreenWay’a.

Spółka planowała wprowadzenie opłat już od stycznia, ale musiała przynajmniej dwukrotnie przesuwać datę ze względu na problemy ze wspomnianymi ładowarkami portugalskiego Efaceca. Co prawda w trakcie lutowych testów Mitsubishi Outlandera dziennikarzom WysokieNapiecie.pl udało się skorzystać ze stacji Efaceca w Tarnowie, ale przerwała ona ładowanie przy niespełna 80% napełnieniu baterii, a wielu innym użytkownikom, jak wynika z relacji w mediach społecznościowych, nie udawało się w ogóle naładować swoich aut.

Efacec w ubiegłym tygodniu przysłał w końcu ekspertów z Portugalii, którzy mieli wymienić modemy i wgrać nowe oprogramowanie. W piątek GreenWay poinformował klientów z Warszawy, że do pracy wróciły obie pobliskie ładowarki Efacec, co może oznaczać, że spółka jest o krok bliżej od rozwiązania problemu i możliwości wprowadzenia opłat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5