Męczy Was podjeżdżanie na stację w celu zatankowania auta? Co Wy w takim razie na to, żeby przesiąść się do samochodu elektrycznego, który można by naładować posiadając specjalną ładowarkę? A może sprawić, żeby było jeszcze wygodniej i żeby pojazdy na prąd same ładowały się jadąc ulicą? Taki pomysł rozwija izraelski startup Electroad, który zaczyna realizować próbny projekt na drogach Tel Awiwu.
Cała technologia polega na indukcji przez co jest bardzo łatwa w instalacji, a do tego bezpieczna. Wynalazcy z Izraela opracowali technikę, która polega na ukryciu pod ulicą cewek indukcyjnych, które mogą ładować baterie znajdujące się w pojazdach.
Same zalety
Jak widać na filmiku, technologia jest bardzo prosta w instalacji, nie potrzebna jest gruntowna przebudowa drogi, wystarczy przejazd specjalnych maszyn i wszystko gotowe. Dodatkowo te cewki nie są w żaden sposób szkodliwe dla ludzkiego zdrowia. Pozostaje pytanie czy nie będą one wpływać na inne urządzenia elektryczne znajdujące się w pobliżu drogi lub w pojazdach.
Oczywistą zaletą jest też kwestia ekologii. Pozwoliłoby to znacznie zachęcić kierowców do kupna elektrycznych aut, a co za tym idzie, wyeliminować emisje spalin. Dodatkowym plusem jest odciążenie pojazdów. Jeśli ładowałyby się one jadąc to nie potrzebowałyby dużych baterii.
Próba w Tel Awiwie
Firma Electroad przeprowadziła już pierwsze testy technologii. Były one udane więc nieopodal swojej siedziby skonstruowali pierwszy dwudziestometrowy odcinek takiej drogi. Już niedługo dojdzie do pierwszego testu w warunkach ulicznych. Specjalne, lekkie baterie, które pozwolą przejechać bez ładowania ok. 5 km, zostaną zamontowane w autobusach miejskich. Na razie zmodernizowane zostaną tylko te trasy po których będą jeździć określone linie autobusowe.
Oczywiście sam pomysł drogi ładującej baterie jadących po niej pojazdów nie jest nowością. Pracują nad nim także inne firmy, jednak technologia spółki Electroad jest całkiem inna. – Tylko nasza propozycja jest tak prosta. Potrzeba tylko miedzi i gumy, a dzięki łatwemu sposobowi instalacji można dostosować do niej ok. 2 km trasy dziennie – mówi szef firmy, Oren Ezer. – Ta technologia jest także tania – dodaje.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.