Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Keller ekspertem geotechnicznym w hydrotechnice

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Keller Polska

Podziel się ze znajomymi:

Przez ostatnie kilka lat firma Keller Polska stopniowo zwiększała udział w hydrotechnice. Pierwszy projekt Kellera w Porcie Gdańskim w technologii ściany kombinowanej (z ang. combi-wall) przyczynił się do rozwoju jednego z największych i najszybciej rozwijających się portów w Europie.

Port Gdańsk, znajdujący się nad południową częścią Morza Bałtyckiego, jest niezwykle ważnym punktem transportowym i przeładunkowym, łączącym państwa skandynawskie z drogami do południowej i wschodniej Europy.

Dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej w wysokości 140 milionów euro, Port jest w trakcie realizacji programu inwestycyjnego, który poprawi połączenia drogowe i kolejowe oraz zmodernizuje wewnętrzne nabrzeża.

 

Na Nabrzeżu Dworzec Drzewny, firma Keller Polska wykonała nową konstrukcję nabrzeża o długości 1,2 km. Po zakończeniu budowy tor wodny zostanie pogłębiony do 12,5 m. Pozwoli to na zawijanie większych statków do portu.

Zamówienie otrzymaliśmy od firmy Budimex, która jest największa firmą budowlaną w Polsce, a także największym klientem Keller Polska.

– Przez lata wykonaliśmy z sukcesem wiele projektów infrastrukturalnych dla Budimeksu – powiedział Rafał Buca, Dyrektor Techniczny Keller Polska. – Około 3 lata temu, Budimex zaczął być aktywny w sektorze morskim, a my skorzystaliśmy z okazji aby również rozwinąć udział w tym rynku. Klient zaufał naszym kompetencjom i powierzył nam zaprojektowanie oraz wykonanie tego ogromnego projektu.

Już w fazie projektowania nie obyło się bez wyzwań. – We wstępnej analizie projektu uznaliśmy, że tradycyjne ścianki szczelne nie pozwolą na przeniesienie zakładanych obciążeń w związku z czym zaproponowaliśmy ścianę kombinowaną, która składała się z rur stalowych i profili stalowych typu AZ. Konstrukcja płyty nabrzeża opiera się na ścianie combi-wall i nachylonych palach CFA.

 

Budowa rozpoczęła się w grudniu 2018 od wykonania pali CFA, a następnie w lutym 2019 rozpoczęliśmy pogrążanie elementów stalowych. Ogółem wykonano 47 145 m pali (2 245 o średniej długości 21 m), 437 sztuk pali stalowych o długości do 26 m i 477 sztuk grodzic wypełniających o długości do 17 m. Prawie połowa elementów ścianki została pogrążona w otwartym kanale portowym.

Zakres robót obejmował również wykonanie tymczasowej ścianki stalowej o długości 233 m gwarantujące bezpieczną pracę dźwigu o ciężarze 160 t.

– Największym wyzwaniem, zwłaszcza pod koniec zimy, był silny wiatr i wysokie fale, lecz zawsze musieliśmy zapewnić bezpieczne warunki pracy dla naszych pracowników – dodaje kierownik budowy Keller Polska – Tomasz Rybarczyk. – Dlatego zdarzały się dni, kiedy nie mogliśmy pracować ze względu na warunki pogodowe.

– To była nasza pierwsza ściana combi-wall – wiedzieliśmy, że musimy zachować szczególną uwagę – dodaje. – Aby zapewnić najwyższy poziom wykonania i kontroli robót, utworzyliśmy zespół doświadczonych i zmotywowanych specjalistów. W celu sprawdzenia jakości wykonanych pali wykonaliśmy 17 próbnych obciążeń statycznych na wciskanie, 7 obciążeń na wyciąganie oraz ponad 560 testów ciągłości pali, które potwierdziły przyjęte założenia projektowe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pale w orurowaniu – sposób na trudne warunki gruntowe

Inżynieria i innowacje

Pale w orurowaniu – sposób na trudne warunki gruntowe

Maciej Król, Keller Polska 11 maja 2021

Palisada zabezpieczająca wykop dla budowy linii tramwajowej w Bydgoszczy

Inżynieria i innowacje

Palisada zabezpieczająca wykop dla budowy linii tramwajowej w Bydgoszczy

Marcin Itczak, Łukasz Wackowski, Keller Polska 01 lutego 2021

Rozwiązanie szyte na miarę – zabezpieczenie głębokich wykopów w zabudowie miejskiej

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

W Antwerpii powstała pierwsza na świecie portowa sieć dronów

Intermodal i logistyka

W Antwerpii powstała pierwsza na świecie portowa sieć dronów

Mikołaj Kobryński 10 maja 2023

Przyszłość gospodarki wodorowej i biopaliw w Polsce według PKN Orlen

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Pale w orurowaniu – sposób na trudne warunki gruntowe

Inżynieria i innowacje

Pale w orurowaniu – sposób na trudne warunki gruntowe

Maciej Król, Keller Polska 11 maja 2021

Palisada zabezpieczająca wykop dla budowy linii tramwajowej w Bydgoszczy

Inżynieria i innowacje

Palisada zabezpieczająca wykop dla budowy linii tramwajowej w Bydgoszczy

Marcin Itczak, Łukasz Wackowski, Keller Polska 01 lutego 2021

Rozwiązanie szyte na miarę – zabezpieczenie głębokich wykopów w zabudowie miejskiej

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

W Antwerpii powstała pierwsza na świecie portowa sieć dronów

Intermodal i logistyka

W Antwerpii powstała pierwsza na świecie portowa sieć dronów

Mikołaj Kobryński 10 maja 2023

Przyszłość gospodarki wodorowej i biopaliw w Polsce według PKN Orlen

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5