Partnerzy serwisu:
Inżynieria i innowacje

Tak powstawały fundamenty stacji Warszawa Zachodnia

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
07-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

Stacja Warszawa Zachodnia to jedna z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Swoja cegiełkę do jej realizacji – na zlecenie generalnego wykonawcy, Budimeksu, dołożył Soletanche Polska. Firma zaprojektowała i wykonała fundamenty oraz podziemną obudowę całego obiektu nowej Stacji Warszawa Zachodnia.

W zakresie prac zrealizowanych przez Soletanche Polska mieści się posadowienie m.in. peronów, hali dworcowej, przejścia podziemnego, a także tunelu tramwajowego na poziomie -2.

Do realizacji projektu wykorzystano kluczowe technologie geotechniczne, w tym ściany szczelinowe o grubości od 60 do nawet 100 cm i głębokości do 27 m, barety o grubości od 120 do nawet 150 cm (łącznie jest ich 128), przesłony przeciwfiltracyjne w technologii jet-grouting), kotwy gruntowe, a także pale CFA, które znajdują się pod filarami kładki pieszej łączącej Wolę z Ochotą.

Wszystko to ma zapewnić trwałość i funkcjonalność obiektu.

Obecnie Soletanche pracuje nad kolejnym etapem inwestycji – wykonuje posadowienie dla nowego odcinka podziemnego tunelu tramwajowego na Ochocie, który połączy Warszawę Zachodnią z trasą tramwajową z Wilanowa. W tym przypadku prace realizowane są we współpracy z konsorcjum ZUE i Fabe Polska.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tak będą drążyć tunel na linii kolejowej 104

Inżynieria i innowacje

Tak będą drążyć tunel na linii kolejowej 104

Elżbieta Pałys 03 kwietnia 2025

BIM. Zarządzanie informacją kluczowe dla budownictwa

Inżynieria i innowacje

Obwodnicę z wykorzystaniem BIM jednak zbuduje Strabag?

Drogi i autostrady

Obwodnicę z wykorzystaniem BIM jednak zbuduje Strabag?

Elżbieta Pałys 21 listopada 2024

A2 koło Siedlec miała być asfaltowa. Będzie z niskoemisyjnego betonu

Drogi i autostrady

Tym się wyróżnia nowy most między Niemcami i Polską

Inżynieria i innowacje

Tym się wyróżnia nowy most między Niemcami i Polską

inf. pras./oprac. ep. 10 sierpnia 2024

Zobacz również:

Tak będą drążyć tunel na linii kolejowej 104

Inżynieria i innowacje

Tak będą drążyć tunel na linii kolejowej 104

Elżbieta Pałys 03 kwietnia 2025

BIM. Zarządzanie informacją kluczowe dla budownictwa

Inżynieria i innowacje

Obwodnicę z wykorzystaniem BIM jednak zbuduje Strabag?

Drogi i autostrady

Obwodnicę z wykorzystaniem BIM jednak zbuduje Strabag?

Elżbieta Pałys 21 listopada 2024

A2 koło Siedlec miała być asfaltowa. Będzie z niskoemisyjnego betonu

Drogi i autostrady

Tym się wyróżnia nowy most między Niemcami i Polską

Inżynieria i innowacje

Tym się wyróżnia nowy most między Niemcami i Polską

inf. pras./oprac. ep. 10 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5