Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Keller Polska: Jak wzmacniano grunt na S8 koło Zambrowa

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
15-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfratsruktury.pl/ Keller

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Keller Polska: Jak wzmacniano grunt na S8 koło Zambrowa
fot. GDDKiA
Zgodnie z kontraktem, w lipcu tego roku powinien zostać ukończony odcinek drogi S8 pomiędzy granicą województwa mazowieckiego a obwodnicą Zambrowa. Budowa drogi wymagała między innymi częściowej wymiany oraz wzmocnienia gruntu. Zadanie to zrealizowano w technologii kolumn hybrydowych. Prace wykonał Keller Polska.

– Wzmocnienie podłoża gruntowego w technologii kolumn hybrydowych polega na formowaniu w gruncie przemieszczeniowych kolumn betonowych, a następnie zwieńczeniu ich głowicami żwirowymi – tłumaczy Albert Wiśniewski, kierownik robót w Keller Polska.

Jak wyglądały prace

Jak wyjaśnia, w pierwszej fazie wzmocnienia pogrążane są głowice przemieszczeniowe, które przemieszczają grunt na boki bez wynoszenia urobku na powierzchnię. Dzięki temu grunt zostaje dogęszczony. – Trzon betonowany jest pod ciśnieniem w trakcie podciągania głowicy przemieszczeniowej – mówi Albert Wiśniewski.


W drugiej fazie wykonywana jest głowica żwirowa w technologii wibrowymiany. Do tego wykorzystywany jest wibrator z rdzeniowym podawaniem kruszywa. – Zasadnicze znaczenie w tego typu technologii ma odpowiednie połączenie trzonu betonowego z głowicą żwirową, co uzyskuje się poprzez zapewnienie reżimu produkcyjnego wykonywania obydwu faz wzmocnienia w ściśle określonych odstępach czasowych – mówi przedstawiciel Keller Polska.

Zastosowanie głowic żwirowych eliminuje ryzyko uszkodzenia sztywnych elementów wzmocnienia przez ciężki sprzęt, który porusza się po terenie budowy. To jedna z istotnych zalet tej technologii.

Pierwotnie zalegające grunty organiczne na tej budowie zostały częściowo wymienione. Keller Polska miał za zadanie wzmocnić słabonośne grunty zalegające poniżej oraz dogęścić grunt wymieniany.


Prace przy wzmacnianiu gruntu były prowadzone przez całą dobę. Realizowano je od lipca do października ub. roku.

15 km drogi ekspresowej

Kontrakt na rozbudowę do parametrów drogi ekspresowej S8 między granicą województwa a obwodnicą Zambrowa realizuje konsorcjum Rubau i Construcciones Rubau. Umowę na jego realizację zawarto w styczniu 2015 roku. Wykonawca otrzymał 22 miesiące na wykonanie zadania.

W ramach zadania do parametrów drogi ekspresowej rozbudowywana jest droga krajowa nr 8 na odcinku blisko 15 km. Wraz z drogą powstanie 17 obiektów inżynierskich (w tym 4 mosty), węzeł drogowy (Szumowo) i miejsce obsługi podróżnych w miejscowości Ostrożne. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pale w orurowaniu – sposób na trudne warunki gruntowe

Inżynieria i innowacje

Pale w orurowaniu – sposób na trudne warunki gruntowe

Maciej Król, Keller Polska 11 maja 2021

Palisada zabezpieczająca wykop dla budowy linii tramwajowej w Bydgoszczy

Inżynieria i innowacje

Palisada zabezpieczająca wykop dla budowy linii tramwajowej w Bydgoszczy

Marcin Itczak, Łukasz Wackowski, Keller Polska 01 lutego 2021

Rozwiązanie szyte na miarę – zabezpieczenie głębokich wykopów w zabudowie miejskiej

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

W Antwerpii powstała pierwsza na świecie portowa sieć dronów

Intermodal i logistyka

W Antwerpii powstała pierwsza na świecie portowa sieć dronów

Mikołaj Kobryński 10 maja 2023

Przyszłość gospodarki wodorowej i biopaliw w Polsce według PKN Orlen

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Pale w orurowaniu – sposób na trudne warunki gruntowe

Inżynieria i innowacje

Pale w orurowaniu – sposób na trudne warunki gruntowe

Maciej Król, Keller Polska 11 maja 2021

Palisada zabezpieczająca wykop dla budowy linii tramwajowej w Bydgoszczy

Inżynieria i innowacje

Palisada zabezpieczająca wykop dla budowy linii tramwajowej w Bydgoszczy

Marcin Itczak, Łukasz Wackowski, Keller Polska 01 lutego 2021

Rozwiązanie szyte na miarę – zabezpieczenie głębokich wykopów w zabudowie miejskiej

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

W Antwerpii powstała pierwsza na świecie portowa sieć dronów

Intermodal i logistyka

W Antwerpii powstała pierwsza na świecie portowa sieć dronów

Mikołaj Kobryński 10 maja 2023

Przyszłość gospodarki wodorowej i biopaliw w Polsce według PKN Orlen

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5