Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Pracownicy Tramwajów Warszawskich otrzymają nowe auta elektryczne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Pracownicy Tramwajów Warszawskich otrzymają nowe auta elektryczne
fot. Tramwaje Warszawskie
Tramwajowa flota samochodów używanych do pracy serwisowych przez Tramwaje Warszawskie powiększyła się o trzy nowe auta z napędem elektrycznym.

Tramwaje Warszawskie dołączyły do użytkowników samochodów elektrycznych. Elektromobilność to przyszłość motoryzacji, a tramwajarze mają bardzo duże doświadczenie z pojazdami elektrycznymi. Kilkaset tramwajów jest wyposażonych w akumulatory do jazdy po krótkich odcinkach bez sieci trakcyjnej. Auta z napędem elektrycznym świetnie sprawdzają się w użytkowaniu w mieście – niższe koszty użytkowania, cichszy napęd i przede wszystkim, redukcja spalin.

Auta elektryczne w Tramwajach Warszawskich służą do obsługi logistycznej pętli tramwajowych i do przewozu lżejszego sprzętu. Używają ich także pracownicy nadzoru infrastruktury tramwajowej oraz pracownicy odpowiedzialni za działanie i serwis wyświetlaczy z informacją dla pasażerów.

Dwa auta to samochody dostawcze marki Nissan e-NV 200. Kolejne samochód to pięciomiejscowy osobowy Nissan ZEO EV LEAF. Auta dostawcze mogą przejechać na pełnym naładowaniu i w sprzyjających warunkach około 100 km. Czas pełnego ładowania samochodów wynosi około 6 godzin, natomiast ładowanie do mniej więcej 80% wynosi około 4 godzin. Tramwaje Warszawskie zbudowały trzy własne punkty ładowania swoich pojazdów elektrycznych – dwa na terenie zajezdni Wola przy ul. Siedmiogrodzkiej i jeden w Zakładzie Energetyki Trakcyjnej i Torów przy al. Prymasa Tysiąclecia. Dzięki temu możliwe są krótkie doładowania akumulatorów przeprowadzane w ciągu dnia.

Auta elektryczne wyglądają jak większość pojazdów technicznych Tramwajów Warszawskich – są pomalowane na biało i mają standardowe czerwone logo z syrenką i piorunami symbolizującymi energię elektryczną. Najważniejszy jest znak na tylnych drzwiach z napisem „Jestem na prąd”.

Trzy auta elektryczne to nie pierwsze pojazdy akumulatorowe pojazdy używane przez warszawskich tramwajarzy. Najstarszy ma ponad pół wieku i wciąż z powodzeniem jest używany do transportu wewnętrznego w zajezdni na Woli. To tzw. elektryczny wózek marki Stal 258 typ WA-2 wyprodukowany w 1964 roku. Podobne pojazdy były kiedyś popularne w fabrykach. Używano ich także do rozwożenia poczty na dworcach kolejowych.

Tramwaje Warszawskie zbierają doświadczenia w używaniu pierwszych trzech aut elektrycznych w swojej flocie pojazdów pomocniczych. Tramwajarze planują kolejne zakupy aut nieemitujących spalin do atmosfery.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5