Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Rusza remont mostu na Wisłoku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Rzeszów

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Rusza remont mostu na Wisłoku
fot. GDDKiA Rzeszów
Podkarpacka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na remont mostu przez rzekę Wisłok. Zadanie w ciągu drogi krajowej nr 19 w Iskrzyni zrealizuje MG Infrastruktura Marian Wołczyk za 2,337 mln zł.

Prace potrwają 11 miesięcy.

Całościowa modernizacja

Jak informuje GDDKiA, zakres robót obejmuje kompleksowy remont obiektu, w tym wykonanie wszystkich warstw bitumicznych nawierzchni zarówno na moście, jak i na dojazdach. Dodatkowo przewidziano wykonanie oznakowania poziomego jezdni.

Prace będą prowadzone połówkowo, pod ruchem. Oznacza to, że najpierw roboty rozpoczną się na jednej połowie mostu, która zostanie czasowo wyłączona z użytkowania. W tym czasie ruch będzie odbywał się wahadłowo po drugiej części obiektu. Po zakończeniu prac na pierwszej połowie, nastąpi przełożenie ruchu na wyremontowaną część, a roboty przeniosą się na drugą stronę.

Most z lat 60.

Most nad Wisłokiem w Iskrzyni powstał w 1966 roku. Ma 64 metry długości i przebiega pod kątem 63 stopni względem rzeki. Obiekt jest konstrukcją żelbetową o schemacie statycznym belki dwuprzęsłowej ze wspornikami. Konstrukcję nośną stanowi czterodźwigarowy ustrój belkowy. Belki mają wysokość 1,26 m i szerokość 0,50 m w przęsłach, natomiast nad podporami ich szerokość wzrasta do 0,70 – 0,80 m. Elementy te są połączone monolityczną płytą pomostową oraz poprzecznicami rozmieszczonymi co 6,25 m.

Filary mostu wykonano jako monolityczne, pełnościenne konstrukcje, posadowione bezpośrednio na gruncie. Początkowo most był zaprojektowany do przenoszenia obciążeń zgodnych z normami z lat 50. W 1998 roku ustrój nośny został wzmocniony poprzez zastosowanie kabli sprężających typu IBDM 12x1L15,5/0 oraz dodatkowej żelbetowej płyty pomostowej. Pozwoliło to na podniesienie klasy nośności do „B” zgodnie z PN-85/S-10030. Wymiary zasadnicze elementów konstrukcyjnych oraz schemat statyczny pozostały bez zmian.

W ramach remontu wykonano nowe elementy wyposażenia pomostu: izolację, balustrady, bariery, kapy chodnikowe, gzymsy oraz nawierzchnię jezdni wraz z urządzeniami dylatacyjnymi.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec prefabrykacji na S19. Elementy obudowy tunelu gotowe

Drogi i autostrady

Koniec prefabrykacji na S19. Elementy obudowy tunelu gotowe

ep. 23 września 2025

Zmodernizują most i przepust na Podlasiu

Drogi i autostrady

Zmodernizują most i przepust na Podlasiu

Damian Kelman 18 września 2025

Nowa „dziewiątka” cała w projektowaniu!

Drogi i autostrady

A4. Mało chętnych na projekty remontów obiektów inżynierskich

Drogi i autostrady

Obwodnica Pilzna. Wybrano ofertę za blisko 88 mln zł

Drogi i autostrady

Obwodnica Pilzna. Wybrano ofertę za blisko 88 mln zł

inf. pras. /red. 13 sierpnia 2025

Poprawi się dojazd w Bieszczady? Druga szansa

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Koniec prefabrykacji na S19. Elementy obudowy tunelu gotowe

Drogi i autostrady

Koniec prefabrykacji na S19. Elementy obudowy tunelu gotowe

ep. 23 września 2025

Zmodernizują most i przepust na Podlasiu

Drogi i autostrady

Zmodernizują most i przepust na Podlasiu

Damian Kelman 18 września 2025

Nowa „dziewiątka” cała w projektowaniu!

Drogi i autostrady

A4. Mało chętnych na projekty remontów obiektów inżynierskich

Drogi i autostrady

Obwodnica Pilzna. Wybrano ofertę za blisko 88 mln zł

Drogi i autostrady

Obwodnica Pilzna. Wybrano ofertę za blisko 88 mln zł

inf. pras. /red. 13 sierpnia 2025

Poprawi się dojazd w Bieszczady? Druga szansa

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij