Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Rząd nie zdążył z autami elektrycznymi. Odracza więc terminy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ WysokieNapiecie.pl

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Rząd nie zdążył z autami elektrycznymi. Odracza więc terminy
fot. Pixabay
Administracja rządowa i samorządy miały świecić przykładem w realizacji rządowego planu 1 mln samochodów elektrycznych do 2025 roku. Jednak nawet one nie były wstanie osiągnąć ambitnego celu 10 proc. aut na prąd od stycznia, więc terminy zostaną przełożone.

Naczelne i centralne organy administracji państwowej (m.in. KPRM i ministerstwa) za niespełna pół roku, bo 1 stycznia 2020 roku, powinny mieć w swoich flotach przynajmniej 10 proc. pojazdów elektrycznych. Od początku 2023 roku ten udział powinien wynosić 20 proc., a od 2025 roku aż 50 proc. Administracja nie dotrzyma jednak już pierwszego terminu. Przetargi na zakup, leasing bądź wynajem „elektryków” ruszyły w sporadycznej ilości. Wiele organów administracji w ogóle zignorowała nowe prawo. W efekcie rząd zdecydował o pierwszym przesunięciu tego terminu (można tylko przypuszczać, że nie ostatnim).

Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy o elektromobilności cel 10 proc. „elektryków” we flotach administracji państwowej zostanie przesunięty na 1 stycznia 2022 roku. Kolejne dwa progi mają pozostać bez zmian, ale już wydają się nierealne, bowiem podwojenie udziału pojazdów elektrycznych miałoby w urzędach nastąpić zaledwie rok później.

Podobny cel – 10 proc. elektrycznej floty od stycznia 2020 roku – został nałożony także na pojazdy wykorzystywane przez organy samorządowe. On również został odroczony o dwa lata. Bez zmian pozostanie natomiast docelowy poziom 30 proc. „elektryków” w samorządowych flotach, które lokalne urzędy i instytucje osiągnąć powinny do 2025 roku.

O kolejne dwa przesunięty został także termin wygaśnięcia z mocy prawa umów organów państwowych i samorządowych z przedsiębiorstwami zapewniającymi transport lub wykonywanie zadań publicznych. Pierwotnie miały one wygasnąć 31 grudnia 2019 roku.

Miesiąc temu jeden z nielicznych takich przetargów, na wynajem 46 aut elektrycznych na 3 lata, rozstrzygnął Kraków, a dokładnie Krakowski Holding Komunalny, który ma zapewnić auta elektryczne dla urzędu miasta, straży miejskiej, MOPSu, ZDM, ZTP, miejskich muzeów, ZOO, MPWiK, MPEC i samego KHK oraz kilku innych samorządowych instytucji. Warunek to m.in. przynajmniej 200 km zasięgu (wg homologacji) i możliwość jazdy przynajmniej 140 km/h.

Samochody elektryczne za łączną kwotę 4,7 mln zł brutto dostarczyć ma firma leasingowa Arval, należąca do grupy kapitałowej banku BNP Paribas.

Jakie są koszty leasingu samochodów elektrycznych? Jakie były wymagania krakowskich radnych? O tym w dalszej części artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5