Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Sejm przyjął ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Sejm przyjął ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych
fot. Pixabay
Dziś w Sejmie odbyło się trzecie czytanie oraz głosowanie nad przyjęciem ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Z 436 posłów za było 253. Teraz projekt trafi do Senatu.

Ekspresowe prace komisji i szybkie przyjęcie

Sejm skierował we wtorek 9 stycznia br., z poparciem wszystkich klubów, projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych do Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa oraz Komisji Infrastruktury w celu rozpatrzenia.

Dokument nie był długim tematem rozważań komisji ponieważ już dziś odbyło się głosowanie nad jego przyjęciem. Najpierw, pod zarzutem zbyt krótkiej pracy nad ustawą, złożony został wniosek o odrzucenie projektu w całości. Głosowanie zakończyło się wynikiem: za – 164, przeciw – 253, wstrzymało się – 18.

– Ta ustawa należy do ustaw najdłużej konsultowanych w sejmie. Przedstawiliśmy ją na stronie Ministerstwa Energii w połowie 2017 roku – komentował podczas posiedzenia sejmu minister energii, Krzysztof Tchórzewski. Z kolei posłowie Nowoczesnej, zarzucali, że projekt był konsultowany przy małym udziale posłów tej partii. 

Skład osobowy Komisji Infrastruktury liczy 39 posłów (PiS: 20, PO: 12, Kukiz15: 2, N: 2, PSL 1, WiS: 1, niez. 1). Skład osobowy Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa liczy 32 posłów (PiS: 16, PO:9, Kukiz15: 1, N: 2, PSL 1, WiS: 1, niez. 2).

Ostatecznie, w głosowaniu nad przyjęciem projektu, za było 253 posłów, przeciw – 165, a wstrzymało się 18 posłów. Teraz projekt trafi do Senatu.

Treść projektu

Ustawa dotyczy określenia zasad sprzedaży usługi ładowania pojazdów elektrycznych, zasad działania podmiotów na rynku paliw alternatywnych, regulacji w zakresie informowania konsumentów oraz przepisów technicznych dla tej infrastruktury. Dodatkowo projekt obejmuje wprowadzenia w życie instrumentów wsparcia rozwoju transportu elektrycznego oraz gazu ziemnego (CNG i LNG) wykorzystywanego w transporcie.

Uzasadnienie projektu ustawy przedstawił kilka dni wcześniej wiceminister energii Michał Kurtyka. Stwierdził, że celem wprowadzenia ustawy jest stymulowanie wzrostu elektromobilności oraz paliw alternatywnych w Polsce.

– Transport oparty o energię elektryczną jest nowym, szybko rozwijającym się trendem, który obejmuje coraz więcej krajów, a rynek elektromobilności pozwala na wykreowanie nowych rozwiązań oraz nowych modeli biznesowych – mówił wiceminister. Jego zdaniem, ustawa pozwoli na przyspieszenie rozwoju gospodarczego kraju i pozytywnie wpłynie na ochronę środowiska naturalnego, w szczególności w aglomeracjach miejskich.

Wiceminister podkreślił, że ustawa o elektromobilności stanowi jeden z instrumentów rządowych w zakresie starań o poprawę stanu środowiska. Akt stanie się impulsem do budowania infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych, a w konsekwencji zmiany struktury paliw zużywanych w transporcie w kierunku paliw alternatywnych, charakteryzujących się znacząco niższymi emisjami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5