Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Siemens testuje elektryczną autostradę. Tym razem w USA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Siemens

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Siemens testuje elektryczną autostradę. Tym razem w USA
fot. Siemens
Trzy ciągniki siodłowe z naczepami zasilane, podobnie jak trolejbusy, z napowietrznej linii elektrycznej wybudowanej w technologii Siemensa uczestniczyły w prezentacji elektrycznej autostrady w stanie Kalifornia w USA. Działanie zero-emisyjnego systemu elektrycznej autostrady zaprezentowała firma Siemens. 

Siemens oraz „South Coast Air Quality Management District (SCAQMD)” zaprezentowały działanie zero-emisyjnego systemu elektrycznej autostrady (eHighway) na odcinku jednej mili w mieście Carson w amerykańskim stanie Kalifornia. Trzy ciągniki siodłowe z naczepami były zasilane, podobnie jak trolejbusy z napowietrznej linii elektrycznej wybudowanej w technologii Siemensa, na jednym z odcinków autostrady. Ciężarówki mogły pracować także w układzie hybrydowym, poza zelektryfikowaną linią.

Ciężkie ciężarówki długodystansowe są głównym źródłem smogu w południowej Kalifornii. Opracowanie zeroemisyjnego systemu do transportu towarów w portach pozwoli na redukcję smogu, toksycznych i cieplarnianych gazów w okolicach portów.

– Amerykanie są zdani na drogowy transport towarowy. Jeżeli nie ograniczy się emisji dwutlenku węgla to do 2050 r. wzrośnie ona dwukrotnie. Nasza technologia podwaja wydajność standardowych ciężarówek z silnikami diesla poprzez zmniejszenie poboru energii o połowę i zredukowanie zanieczyszczenia powietrza w okolicach największych portów Ameryki – mówi Roland Edel, główny technolog w branży Mobility Siemens AG.

W testach brały udział trzy pojazdy: ciężarówka o napędzie elektrycznym, gazowym oraz pojazd hybrydowy. Odcinek testowy o długości jednej mili znajduje się w mieście Carson.

Demonstrowany system, składa sie z napowietrznej linii zasilającej umieszczonej nad jednym z pasów autostrady oraz aktywnych pantografów zainstalowanych na dachach ciężarówek do zasilania elektrycznych silników. Pantograf łączy się z linią automatycznie, co sprawia, że elektryczne ciężarówki nie różnią się sposobem jazdy od tych zasilanych paliwem. Są także wyposażone w silniki hybrydowe.

System pozwoli ograniczyć zużycie paliw kopalnianych, zredukować koszty użycia ciężarówek oraz znacznie ograniczyć smog. Projekt ma dowieść że system eHighway zastosowany do transportu towarowego w Stanach Zjednoczonych jest efektywny i może być rozszerzony w przyszłości.

W czerwcu 2016 roku, Siemens uruchomił pierwszy na świecie system eHighway w Szwecji. Na trasie kursują dwie ciężarówki hybrydowe zasilane elektrycznie oraz ekologicznym paliwem diesla. W latach 2018-2019 planowane jest przeprowadzenie testów eHighway na trzech odcinkach autostrad w Niemczech.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5