Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Siemens wybuduje eHighway w niemieckim landzie Szlezwik-Holsztyn

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Siemens wybuduje eHighway w niemieckim landzie Szlezwik-Holsztyn
fot. Siemens
W najbardziej wysuniętym na północ kraju związkowym w Niemczech o nazwie Szlezwik-Holsztyn powstanie odcinek elektrycznej autostrady w technologii eHighway. Instalacja zostanie zbudowana przez firmę Siemens, która opracowała technologię, która, dzięki umieszczeniu nad drogą trakcji pozwala na zasilenie ciężarówek wyposażonych w specjalne pantografy.

Nowa elektryczna autostrada ma powstać między miejscowościami Reinfeld i Lubeka i liczyć ok. 8 kilometrów. Jej dokładny początek to węzeł Rienfield na autostradzie A1, a koniec to węzeł przesiadkowy w Lubece. Przewiduje się, że pierwsze TIRy z pantografami na dachach pojadą nią w połowie 2019 roku.

Wyświetl większą mapę

Infrastruktura ma powstać przy współpracy firm Siemens AG oraz SPL Powerlines Germany GmbH. Według założeń jej ekologiczność ma polegać nie tylko na zerowej emisji spalin przez poruszające się po niej ciężarówki, ale także na tym, że będzie ona zasilana wyłącznie z odnawialnych źródeł energii.

– Transport neutralny dla środowiska jest możliwy, a system eHighway jest ważnym wkładem w osiągnięcie celów klimatycznych – mówi Roland Edel, z Siemens AG.

Przy projekcie współpracuje również firma Spedition Bode, która ma siedzibę w Reinfield. Testuje ona hybrydowe ciężarówki, które posiadają silnik diesla oraz elektryczny i są wyposażone w pantograf. Docelowo firma chce korzystać z planowanego odcinka.

– To ważne żebyśmy nie tylko sprawiali aby samochody osobowe były przyjazne dla środowiska, ale także zajęli się ekologicznością w przypadku tranzytu. Mam nadzieję, że testy eHigway dadzą pozytywne wyniki i przyszłości będziemy mogli wydłużyć posiadane odcinki – mówił Bernd Klaus Buchholz, który odpowiada za transport i gospodarkę w landzie Szlezwik-Holsztyn.

Pozostałe elektryczne autostrady od Siemensa

Jest to już druga tego typu inwestycja w Niemczech. Obecnie trwają prace w okolicy Frankfurtu. Będzie on zaczynał się nieopodal Portu Lotniczego Frankfurt wraz z węzłem Zeppelinheim, a skończy się na węźle Weiterstadt niedaleko miejscowości Darmstadt. Jego długość to ok. 10 km.

Pierwsze testy technologii eHighway rozpoczęły się w Szwecji na drodze szybkiego ruchu E16, na północ od Sztokholmu w czerwcu 2016 roku. Obecnie instalacja jest w fazie 2,5 rocznych testów. Dodatkowo od listopada 2017 roku działa odcinek takiej autostrady w USA. Siemens ma nadzieję, że w 2019 roku eHighway trafi do komercyjnego użytku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5