Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Startup z Niemiec po 3 latach sprzedaje już samochód elektryczny zasilany słońcem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WysokieNapiecie.pl

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Startup z Niemiec po 3 latach sprzedaje już samochód elektryczny zasilany słońcem
fot. Pixabay
Niemiecki startup Sono Motors wystartował - podobnie jak, kontrolowana przez spółki skarbu państwa, ElectroMobility Poland - 3 lata temu. Niemcy ruszają właśnie ze sprzedażą swojego samochodu. Może im w tym pomóc... kradzież prototypu.

Wszystko zaczęło się od rozmowy telefonicznej, którą w 2012 roku odbyło dwóch dobrych znajomych. Chcieli udowodnić światu i sobie, że można wyeliminować paliwa kopalne i nie rezygnować z samochodu. W garażu powstał „przed prototyp”. Pierwsze kilka metrów przejechał na przełomie 2015 i 2016 roku. Kiedy duet Jona i Laurin miał się już czym pochwalić, znalazł brakujące ogniwo, czyli firmę projektową i tak powstał start-up Sono Motors.

Spółka natychmiast ruszyła z kampanią crowdfundingową. Jej efektem było zebranie równowartości ponad 3,5 mln zł od osób prywatnych i instytucji, które uwierzyły w projekt. Zgromadzone przez Sono Motors środki pozwoliły zbudować prototyp i poszukać partnerów biznesowych, z którymi możliwe było rozwijanie projektu.

Kradzież prototypu modelu Sion

W niedzielę, 14 kwietnia, Sono poinformowała, że prototyp Siona został... skradziony. Złośliwi komentatorzy pytają, czy to aby jeden z dużych koncernów motoryzacyjnych nie "pożyczył" Siona do "testów", jak to miało miejsce niedawno z jednym z egzemplarzy Tesli X. Inni sugerują, że ogłoszenie kradzieży auta jest jedynie chwytem marketingowym i ma pomóc rozkręcić sprzedaż auta, która ruszyła zaledwie 5 kwietnia. Firma nie odniosła się przez weekend do tych zarzutów, ale sądząc po reakcjach jej przedstawicieli w mediach społecznościowych, to bardzo prawdopodobny scenariusz. Jednak i bez owej kradzieży firmie idzie nieźle. Przez pierwszych 9 dni zbierania zamówień, znalazła już niemal 10 tys. klientów.

Niemcom poszło szybciej, niż ElectroMobility Poland

Niemal w tym samym czasie, co spółkę Sono, w Polsce powoływano do życia spółkę ElectroMobility Poland z początkowym budżetem 10 mln zł, na którą złożyły się państwowe koncerny energetyczne (do dzisiaj włożyły już w firmę 70 mln zł).

Kiedy w Polsce trwał konkurs na karoserię polskiego samochodu elektrycznego, Sono pozyskało partnerów technologicznych dzięki, którym powstały dwa w pełni funkcjonalne prototypy modelu Sion. Zostały one pokazane w sieci. Dzięki zebranym w internetowej ankiecie opiniom i sugestiom od potencjalnych użytkowników model Sion przeszedł lekką metamorfozę.

W tym czasie w projekt polskiego elektrycznego samochodu przeszedł w tryb niejawny. Do II etapu konkursu zostali zaproszeni wybrani profesjonaliści. Jeszcze jesienią 2018 roku przedstawiciele spółki zapewniali, że w pierwszej połowie 2019 roku zobaczymy jeżdżący prototyp. Dziś już wiemy, z rozmowy z prezesem EMP, Piotrem Zarembą, że plany zostały zmienione.

Jak Niemcom udało się zrealizować projekt tak szybko? Ile będzie kosztował samochód zasilany energią słoneczną? O tym w dalszej części artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5