Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Szwedzi otwierają kolejną elektryczną drogę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ The Guardian

Podziel się ze znajomymi:

W elektromobilności jedni stawiają na wożenie baterii, a inni na częste ładowanie. W tym drugim przypadku pojawiają się pomysły ładowania baterii w czasie jazdy i to rozwiązanie coraz częściej na świecie jest testowane. Prym w tej kwestii wiedzie Szwecja. W 2016 roku otwarto tam pierwszą drogę w technologii eHighway, a teraz do użytku został udostępniony odcinek trasy, który pozwala na ładownie aut w czasie ruchu. Tym razem zastosowano jednak inne rozwiązanie.

eRoadAirlanda

Nowa elektryczna droga biegnie od lotniska Sztokholm-Arlanda do logistycznego sektora po drugiej stronie miasta. Jej zelektryfikowany odcinek liczy ok. 2 km. Na tym fragmencie w jezdni zamontowano specjalną elektryczną szynę, która pozwala na transfer energii do pojazdu poprzez specjalne ramię, które jest zamontowane do podwozia samochodu.

Kiedy auto wyposażone w tę technologię znajdzie się nad elektryczną szyną, a ramie zostanie na nią opuszczone, dochodzi do ładowania baterii znajdującej się na jego pokładzie. Według pomysłodawców projektu eRoadAirlanda, każdy pojazd można dostosować, aby mógł być ładowany za pomocą tej technologii.

Szwedzka sieć

Jak podaje „The Guaridain” – Szwedzi mają już plan na rozwój elektrycznych tras i wiedzą, które drogi mają być elektryfikowane. W Szwecji obecnie istnieje o,5 mln km dróg, z czego 20 tys. km to autostrady.

– Zelektryfikowanie tych 20 tys. km autostrad byłoby wystarczające – powiedział Hans Säll, dyrektor generalny eRoadAirlanda. – Dystans dzielący dwa odcinki autostrad to maksymalnie 45 km, a elektryczne auto jest w stanie przejechać taką odległość – dodaje.

Różne technologie

Jest to kolejna technologia ładowania samochodów elektrycznych w ruchu, która jest testowana w Szwecji. Pierwsza z nich nosiła nazwę eHighway i polegała na instalacji sieci trakcyjnej nad jezdnią. Tu pojawia się jednak problem polegający na braku możliwości dostosowania takiego rozwiązania jednocześnie do ruchu tranzytowego jaki i osobowego.

To zagadnienie nie stanowi problemu w przypadku nowej trasy nieopodal Sztokholmu realizowanej w ramach projektu eRoadAirlanda. Tu z kolei może pojawiać się problem z zabrudzeniem szyny znajdującej się w jezdni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5