Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

W Polsce będzie 630 stacji ładowania GreenWay

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Greenway

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
W Polsce będzie 630 stacji ładowania GreenWay
fot. mat. pras. Greenway
Firma GreenWay ogłosiła zwiększenie planu inwestycyjnego do kwoty 145 mln zł. Działania w tym zakresie dofinansuje Europejski Bank Inwestycyjny, który właśnie udzielił spółce wsparcia na kwotę ponad 70 mln zł. Dzięki temu, w ciągu najbliższych 2-3 lat, sieć ładowania GreenWay liczyć będzie ponad 850 stacji w naszym regionie Europy, w tym 630 w Polsce. Znaczące wsparcie ze strony inwestorów instytucjonalnych to wyraz zaufania dla GreenWay i wiary w szybki rozwój elektromobilności.

GreenWay jest największym w regionie Europy Środkowej i Wschodniej dostawcą usług związanych z ładowaniem samochodów elektrycznych. Aktualnie w sieci GreenWay znajduje się 120 stacji ładowania, z czego w Polsce uruchomiono do tej pory 80 z nich. W zdecydowanej większości są to stacje szybkiego ładowania pozwalające na ładowanie pojazdów elektrycznych prądem stałym.

Wcześniej wsparcia projektowi GreenWay udzieliła Komisja Europejska, która widzi w działalności firmy istotny element realizacji swoich założeń dotyczących rozwoju elektromobilności, a tym samym niskoemisyjnego (docelowo zeroemisyjnego) transportu. W ramach dotychczas realizowanego projektu „Łącząc Europę” finansowanego ze środków unijnych na kwotę blisko 40 mln zł, GreenWay do 2020 roku zainstaluje około 200 urządzeń w Polsce i kilkadziesiąt w Słowacji.

Większe inwestycje

Realizując strategię lidera usług ładowania w Europie Środkowo-Wschodniej GreenWay podjął decyzję o zwiększeniu skali programu inwestycyjnego do kwoty 145 mln zł w najbliższych 2-3 latach. Wykonanie tego planu oznacza rozbudowę sieci w Polsce i Słowacji, a także instalację ładowarek na nowych rynkach (m.in. Czechy i kraje bałtyckie). Łącznie sieć GreenWay w regionie liczyć będzie ponad 850 stacji. W Polsce sieć GreenWay ma być zwiększona do 630 stacji ładowania, z czego połowę stanowić mają ładowarki szybkie (o mocy ponad 50 kW) i ultraszybkie (o mocy do 350 kW). Inwestycje dotyczyć mają także magazynów energii instalowanych przy stacjach ładowania wymagających dużej mocy przyłączenia.

Istotnym elementem realizacji planu GreenWay jest podpisana w dniu 22 października br. umowa z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, który zapewnić ma spółce środki w wysokości ponad 70 mln zł. Finansowanie działalności GreenWay przez Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) jest pierwszym projektem w Europie Środkowej i Wschodniej wspieranym z programu "InnovFin – Finanse UE w zakresie innowacyjnych projektów energetycznych" i realizowany jest przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach programu "Horyzont 2020". Pierwsze instalacje finansowane ze środków zapewnionych przez EBI mają być zrealizowane jeszcze w 2018 roku.

– Jednym z głównych celów działania EBI jest wsparcie dla innowacyjnych projektów, szczególnie dla takich, które mają pozytywny wpływ w dziedzinie klimatu - powiedział Piotr Michałowski, Szef Biura Europejskiego Banku Inwestycyjnego w Warszawie. – Elektromobilność, jako nowy sektor gospodarki światowej, zarówno tworzy nowe miejsca pracy i generuje innowacyjne rozwiązania, jak i walnie przyczynia się do obniżenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Partnerstwo z taką organizacją, jaką jest GreenWaydoskonale wpisuje się w strategię banku Unii Europejskiej i pokazuje jakiego typu projekty bank jest gotów wspierać w Polsce i regionie.

Nie tylko autostrady

Celem działań GreenWay jest nie tylko systematyczne powiększanie obszaru, po którym mogą komfortowo podróżować kierowcy samochodów elektrycznych, ale także wdrażanie nowych rozwiązań. W ramach inwestycji powstaną więc stacje nie tylko przy autostradach, ale też przy drogach krajowych oraz w wielu miastach. Równolegle nastąpi większe zróżnicowanie sieci i sukcesywne wprowadzanie najnowocześniejszych technologii obejmujących m.in. magazyny energii i stacje ultraszybkiego ładowania.

– Jesteśmy świadomi, że współczesny świat wymaga od nas nieustannego rozwoju – komentuje Rafał Czyżewski, prezes zarządu GreenWay Polska. – Dlatego rozbudowując sieć punktów ładowania, równolegle chcemy unowocześniać stosowaną technologię. Tempo naszego rozwoju musi wyprzedzać tempo rozwoju rynku, gdyż dzięki temu zapewniamy odpowiednio przygotowaną infrastrukturę ładowania. To jeden z istotnych czynników wspierających rozwój elektromobilności. Trzeba jednak pamiętać, że do rozwoju elektromobilności niezbędne jest także usuwanie innych barier – dodaje. – Aby samochody elektryczne stały się powszechne, potrzeba istotnych mechanizmów wspierających ich zakup, przeszkodą są też wysokie taryfy dystrybucyjne w Polsce, niedopasowane do specyfiki ładowania pojazdów, co generuje duży koszt usługi ładowania. Ustawa o elektromobilności i rozwój infrastruktury to pierwszy krok, za którym powinny pojawiać się następne.

Misją GreenWay jest uczynienie naszego regionu czystszym, zdrowszym i mniej zależnym od paliw kopalnych oraz spowodowanie, by samochody elektryczne stały się realną alternatywą dla wszystkich kierowców. Firma, rozbudowując sieć i oferując kierowcom wysokiej jakości, niezawodną usługę, wspiera harmonijny rozwój elektromobilności, jednocześnie przygotowując się do zbliżającego się masowego rynku pojazdów elektrycznych.

Sieć GreenWay w liczbach

Obecnie w sieci GreenWay działa 120 stacji ładowania, z czego 80 w Polsce, 75% to stacje szybkiego ładowania. W ramach programu inwestycyjnego liczba stacji zwiększy się do ponad 850 i dzięki temu powstanie około: 40 stacji ultraszybkiego ładowania (moc do 350 kW), 370 stacji szybkiego ładowania (moc 50 kW i powyżej), 450 stacji półszybkiego ładowania (moc 22 kW).

W Polsce po zrealizowaniu inwestycji funkcjonować będzie 630 stacji, w tym około: 20 stacji ultraszybkiego ładowania (moc do 350 kW), 300 stacji szybkiego ładowania (moc 50 kW i powyżej), 310 stacji półszybkiego ładowania (moc 22 kW).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5