Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Warszawa. W tym roku powstanie 41 punktów ładowania pojazdów elektrycznych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Warszawa. W tym roku powstanie 41 punktów ładowania pojazdów elektrycznych
fot. Pixabay
Zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych w Warszawie ma powstać minimum 1000 punktów, umożliwiających ładowanie pojazdów napędzanych energią elektryczną. We wtorek, 14 kwietnia, rozpoczynają się konsultacje społeczne na temat lokalizacji nowych stacji.

W stolicy są już 144 punkty ładowania zlokalizowane w 54 stacjach. Ponadto w tym roku ma powstać kolejnych 41 punktów w 21 stacjach. Projekt stołecznego „Planu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych” przewiduje możliwość uruchomienia 1034 punktów ładowania w kolejnych 517 stacjach. Po konsultacjach z mieszkańcami wybrane zostaną lokalizacje, w których będzie zainstalowanych minimum 815 punktów ładowania.

Więcej punktów ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych to jeden z kroków ku czystszemu powietrzu i zrównoważonemu rozwojowi Warszawy. Dzięki inwestycjom w elektromobilność, w powietrzu, którym oddychamy, jest mniej pyłu zawieszonego oraz szkodliwych tlenków azotu i tlenków siarki. Korzystanie z pojazdów przyjaznych środowisku wpływa też na redukcję emisji dwutlenku węgla oraz obniżenie poziomu hałasu. 

Każda planowana stacja to wolnostojący słupek z dwoma punktami ładowania. Moc pojedynczego punktu (22 kW) pozwoli na ładowanie jednego pojazdu w czasie 1-3 godzin. Każdy słupek umożliwi ładowanie dwóch pojazdów jednocześnie, dlatego konieczne jest wyznaczenie przy nim dwóch stanowisk postojowych. Wymiary co najmniej jednego z nich spełnią kryteria dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Stacje, służące zasilaniu pojazdów elektrycznych i hybrydowych, powstaną w całym mieście. Projekt przewiduje kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt stacji w każdej z dzielnic. Wybudowane zostaną zarówno pojedyncze stacje, jak i większe skupiska, w których znajdzie się od dwóch do nawet kilkunastu stacji.

Proponowane lokalizacje zostały wybrane wspólnie przez Biuro Infrastruktury, zarządców stołecznych dróg (Zarząd Dróg Miejskich i urzędy dzielnic) oraz operatorów systemów dystrybucyjnych elektroenergetycznych (innogy Stoen Operator sp. z o.o. oraz PGE Dystrybucja S.A. Oddział w Warszawie). Zgodnie z przepisami ustawy o elektromobilności do wybudowania stacji ładowania zobowiązani są operatorzy systemów dystrybucyjnych elektroenergetycznych.

Priorytetem przy wyborze wszystkich lokalizacji było umożliwienie mieszkańcom ładowania samochodu podczas przebywania w miejscach związanych z edukacją, kulturą, sportem i rozrywką, np. na błoniach PGE Narodowego. Stacje ładowania będą też instalowane w pobliżu urzędów czy placówek służby zdrowia, a także w sąsiedztwie budynków wielorodzinnych, by ułatwić ich mieszkańcom podjęcie decyzji o kupnie pojazdu elektrycznego. Ważną przesłanką, wpływającą na wybór lokalizacji, była również własność gruntu – miasto zdecydowało, aby stacje budowane były wyłącznie na gruntach miejskich. Innymi kryteriami były dostępność infrastruktury elektroenergetycznej oraz większa liczba miejsc parkingowych w okolicy.

W związku z obecną sytuacją epidemiczną konsultacje zostaną przeprowadzone w formie elektronicznej. Będą trwały od 14 kwietnia do 31 maja. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5