Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Więcej niż Brytyjczycy, mniej niż Francuzi. Jakie dotacje do aut elektrycznych dostaną Polacy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WysokieNapiecie.pl

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Więcej niż Brytyjczycy, mniej niż Francuzi. Jakie dotacje do aut elektrycznych dostaną Polacy
fot. pixabay.com/pl/stux
Polska bardzo późno wprowadza dopłaty do zakupu elektryków, a to co nas wyróżnia to limit cenowy pojazdu. W innych krajach dopłaty obejmują znacznie większy wybór aut - od tanich maluchów po mercedesy, są też dopłaty do hybryd plug-in.

Sprzedaż aut elektrycznych mocno przyspieszyła w Unii Europejskiej. Spadają ich ceny i rośnie wybór nowych modeli. Pandemia koronawirusa, która niezwykle mocno uderzyła w sprzedaż nowych samochodów, może dodatkowo przysłużyć się rozwojowi nowych napędów. Kraje, gdzie motoryzacja jest silną branżą, teraz podnoszą dotacje do aut elektrycznych.

W większości państw unijnych samochody są opodatkowane zależnie od ich emisji dwutlenku węgla. Państwa stosują też system "bonus-malus". Bonus oznacza dobre, malus - złe. Ideą jest nagradzanie pojazdów emitujących stosunkowo niewielkie ilości dwutlenku węgla na kilometr (poprzez np. dotacje), jednocześnie obciążając pojazdy emitujące stosunkowo duże ilości CO2 wyższymi podatkami. "W ten sposób system bonus malus może służyć jako uzupełnienie bardziej ogólnego podatku paliwowego i przyczyniać się do zmniejszenia zależności sektora transportu od ropy i wpływu na klimat" - argumentują Szwedzi.

Polska w środku stawki europejskiej

Polska jest jednym z trzech państw Unii Europejskiej, gdzie nie stosuje się opodatkowania zależnego częściowo lub całkowicie od emisji CO2 lub zużycia paliwa przez pojazd. Jako jedni z ostatnich uruchamiamy dotacje do zakupu aut elektrycznych. Nabór wniosków Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpocznie 26 czerwca 2020 r. i będzie prowadził do końca lipca 2020 r. lub do wyczerpania alokacji. Warto tu przypomnieć przypadek Słowacji, gdzie w ubiegłym roku pula pieniędzy przeznaczonych na dotacje do aut elektrycznych i hybryd plug-in wyczerpała się w jeden dzień. Tam jednak zaoferowano dotacje prawie dwa razy wyższe niż teraz w Polsce.

Na tle innych państw polskie stawki prezentują się przeciętnie, gorzej jeśli chodzi o maksymalną wartość dofinansowanego auta - tu zdecydowanie jest to poniżej limitu ustalonego w innych państwach.
Jakie dopłaty do zakupu auta elektrycznego w Polsce mogą dostać osoby fizyczne? Ile w przypadku vanów i zakupu taksówek? Jakie dotacje i na co można dostać w innych europejskich krajach? Jak szybko rośnie sprzedaż aut elektrycznych? O tym w dalszej części artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5