Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Za mało punktów ładowania ciężarówek EV. Jest apel do KE

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/greencarcongress.com

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Za mało punktów ładowania ciężarówek EV. Jest apel do KE
fot. VolvoTruck
Kilka stowarzyszeń, w tym Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) oraz organizacja Transport i Środowiska (Transport & Environment), wystosowało do Komisji Europejskiej apel w sprawie rozmieszczenia na terenie całej Unii Europejskiej dodatkowych punktów ładowania ciężarówek elektrycznych. Miałoby ich być 11 tys. do 2030 r. Sygnatariusze apelu chcą również, aby do 2030 r. liczba punktów ładowania zwiększyć się do 42 tys. oraz by powstały stanowiska tankowania wodoru.

W wspólnym piśmie jego autorzy zwracają uwagę, że obecnie istnieje bardzo znikoma liczba działających stacji ładowania dedykowanych dla ciężarówek. Założony cel jest zatem ambitny, ale konieczny do osiągnięcia założeń europejskiego Zielonego Ładu.

Poza koniecznością stworzenia infrastruktury dla ciężarówek EV, sygnatariusze pisma zwracają uwagę na konieczność wybrania lokalizacji, a potem wybudowania około 300 stacji tankowania wodoru przeznaczonych dla pojazdów ciężarowych. Powinny one zostać uruchomionych nie później niż w 2025 r. Natomiast do roku 2030 ta liczba powinna wzrosnąć do około 1000.

W swoim piśmie ACEA i T&E „wzywają Komisję Europejską do dostosowania założeń AFID do wymagań bezemisyjnych ciężarówek i autobusów, z wiążącymi celami dla infrastruktury we wszystkich państwach członkowskich UE. Tak, aby zapewnić płynność w zakresie transportu transgranicznego". AFID to spodziewany w tym roku dokument unijny dotyczący infrastruktury paliw alternatywnych. 

Jak cytamy w piśmie do Komisji Europejskiej, ciężarówki napędzane energią elektryczną i wodorem wymagają specjalnej infrastruktury do ładowania i uzupełniania paliwa ze względu na duże zapotrzebowanie na moc i energię, a także wymagania dotyczące miejsca parkingowego i dostępu. Komisja Europejska musi uwzględnić te szczególne potrzeby w zakładanych przez AFID celach, zapewniając możliwość ładowania i uzupełniania paliwa w zajezdniach ciężarówek, w węzłach logistycznych (podczas załadunku i rozładunku), w miejscach publicznych na obszarach miejskich i wzdłuż autostrad.

Długodystansowe elektryczne samochody dostawcze, podróżujące po całej Europie, nie zawsze mają możliwość powrotu do zajezdni gdzie czeka na nich punkt ładowania. Dlatego zdaniem przedstawicieli branży tak ważne jest aby wyznaczyć ambitne cele w zakresie rozmieszczenia publicznych stacji ładowania o niższej mocy (100 kW) na parkingach dla ciężarówek wzdłuż autostrad.

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) to zrzeszenie branżowe z siedzibą w Brukseli zrzeszające 15 głównych producentów samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów w UE. Członkami ACEA produkującymi samochody dostawcze są DAF Trucks, Daimler Trucks, Ford Trucks, IVECO, MAN Truck & Bus, Scania i Volvo Group.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Budimex kupuje stacje ładowania od Enei

Inżynieria i innowacje

Strażacy testują nowe metody gaszenia pojazdów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Ponad 200 ładowarek GreenWay przy paczkomatach

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

Inżynieria i innowacje

Elektrykiem na wakacje? Mity a rzeczywistość

inf prasowa 16 lipca 2023

DB Schenker. Elektryczne ciężarówki wyjadą w długie trasy

Inżynieria i innowacje

MI: Proponowane przepisy unijne grożą wykluczeniem komunikacyjnym

Inżynieria i innowacje

Budimex kupuje stacje ładowania od Enei

Inżynieria i innowacje

Strażacy testują nowe metody gaszenia pojazdów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Ponad 200 ładowarek GreenWay przy paczkomatach

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5