Partner serwisu
Biznes i przemysł

PORR z najkorzystniejszą ofertą na obrotnicę w Porcie Gdynia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
PORR z najkorzystniejszą ofertą na obrotnicę w Porcie Gdynia
fot. T. Urbaniak/ Port Gdynia
Zarząd Morskiego Portu Gdynia wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na rozbudowę Obrotnicy nr 2, która zostanie zmodernizowana w ramach projektu inwestycyjnego "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – Etap I”. Wartość zwycięskiej oferty, która należy do firmy PORR, wynosi prawie 28 mln zł

Przetarg

Najkorzystniejsza oferta została złożona przez firmę PORR i opiewała na 27,758 mln zł. Inne propozycje w przetargu napłynęły od firm Strabag, Energopol Szczecin, PORRA Warszawa, NDI Sopot, Korporacja Budowlana Doraco oraz konsorcjum spółek Budimex i Mostostal Kraków. Wszystkie oferty mieściły się w budżecie inwestora wynoszącym 41 mln zł.

Obecnie zamawiający czeka, aż minie okres przewidziany na składanie ewentualnych odwołań od decyzji. Będzie on trwać do 3 lipca. Potem, po złożeniu przez wykonawcę odpowiednich dokumentów, nastąpi podpisanie umowy. Inwestycja ma się zakończyć w styczniu 2018 roku.

Rozwój portu

Obecna sytuacja wygląda tak, że obrotnice, w zależności od przyjętych współczynników bezpieczeństwa, pozwalają na zawijanie do portu statków o długości od 300 do 330 metrów. Po powiększeniu Obrotnicy nr 2 wielkości te wzrosną do 370 – 400 metrów.

Limit wielkości statków, które mogą wpływać do portu blokuje w dużej mierze możliwości zlokalizowanych w głębi Portu Gdynia terminali kontenerowych BCT i GCT. Duże statki nie mogą się do nich dostać ze względu na brak możliwości obrócenia się na akwenach wewnętrznych. Przez to Gdynia pozostaje portem feederowym, podczas gdy rynek żeglugowy zdecydowanie preferuje bezpośrednie połączenia transoceaniczne.

Jest to dopiero początek całego projektu na kolejne lata planowane są dalsze działania, które obecnie są w trakcie projektowania, a wykonane mają zostać w latach 2018 – 2020. Obejmują one poszerzenie do 280 i pogłębienie do 17 metrów toru podejściowego, pogłębienie do 16 metrów akwenów wewnątrz portu i poszerzenie do 140 metrów wejścia wewnętrznego.

Dobre wyniki

Poza prowadzeniem projektu, który ma znacznie rozszerzyć możliwości gdyńskiego portu, zarząd może pochwalić się także dobrymi wynikami przeładunkowymi w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2017 roku. Jak podaje port – Gdynia jest obecnie liderem wśród polskich portów pod względem dynamiki wzrostu obrotu towarów. Wynosi ona obecnie 218%.

– Nasze bardzo dobre wyniki przeładunkowe potwierdzają , że Port Gdynia to dobra marka, znana z wysokiej jakości i wydajności przeładunkowej – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Tym samym rok 2017 zapowiada się jako kolejny rok rekordowych przeładunków – dodaje.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5