Partner serwisu
Biznes i przemysł

Port Gdańsk inwestuje w lądową infrastrukturę dostępową

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-11-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl/ Port Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Port Gdańsk inwestuje w lądową infrastrukturę dostępową
fot. Port Gdańsk
Najbliższe 4,5 roku dla Zarządu Morskiego Portu Gdańsk upłyną pod znakiem intensywnych prac inwestycyjnych. Kilka dni temu opisywaliśmy szczegółowy zakres przedsięwzięć w zakresie modernizacji i rozbudowy infrastruktury drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym. Jednak nie wyczerpuje to listy zadań jakie w najbliższym czasie stoją przed portem.

W ramach programu CEF (Łącząc Europę) Zarząd Morskiego Portu Gdańsk otrzymał też dofinansowanie na realizację dokumentacji projektowej i środowiskowej dla rozbudowy i modernizacji węzłów sieci bazowej w zakresie infrastruktury drogowo-kolejowej w prawobrzeżnej części Portu Wewnętrznego (rejon Basenu Górniczego oraz nabrzeża Przemysłowego). Przedmiotowy projekt realizowany będzie wspólnie z Gminą Miasta Gdańska, na podstawie zawartego porozumienia o współpracy.
 
Docelowo w wyniku tego przedsięwzięcia powstanie dokumentacja projektowa tj. projekt budowlany i wykonawczy, na podstawie których ZMPG wystąpi o pozwolenie na budowę. Przy czym dokumentacja będzie realizowana dwutorowo tzn. przez Port Gdańsk i Gminę w ramach zarządzanej infrastruktury. Przewidywany przez ZMPG termin wyłonienia Wykonawcy na dokumentację to koniec bieżącego roku. Natomiast termin zakończenia dokumentacji i uzyskania pozwolenia na budowę zaplanowano na marzec 2018 roku.

Dokumentacja projektowa realizowana przez ZMPG obejmować będzie infrastrukturę drogowo - kolejową Portu Gdańsk w rejonach Basenu Górniczego i Nabrzeża Przemysłowego, w tym ciągi komunikacyjno-technologiczne dla obsługi kontrahentów i przyległych nabrzeży obu rejonów.

W ramach inwestycji przewiduje się m.in. przygotowanie dokumentacji pod ewentualną zmianę lokalizacji ciągu drogowego na Nabrzeżu Węglowym i przesunięcie go na drugą linię nabrzeża. Planowana jest również modyfikacja w zakresie układu oraz ilości torów kolejowych w rejonie Nabrzeża Rudowego i Węglowego. Tuż obok w rejonie obecnego Dworca Drzewnego zostanie zaprojektowany także nowy układ kolejowy, odwrócony względem istniejącego. Przewiduje się zatem zaprojektowanie równoległego układu względem nabrzeża, w miejsce obecnego prostopadłego. W drugiej linii Nabrzeża Przemysłowego zaprojektowany zostanie z kolei nowy układ drogowo-kolejowy, który przyczyni się do poprawy dostępu komunikacyjnego rejonu uwzględniającego także transport technologiczny jaki jest stosowany na drogach wewnętrznych portu w tym rejonie. Planowana nośność na ciągach technologiczno-komunikacyjnych, na terenach wewnętrznych portu objętych projektem będzie wynosiła powyżej 115 kN/oś. Oznaczać to będzie, że drogi wewnętrzne w tym rejonie portu przystosowane będą do transportu pojazdów ponadnormatywnych i ponadgabarytowych.

Równolegle do prac projektowych portu, swoje przedsięwzięcia realizować będzie Gmina, która skupi się przede wszystkim na miejskim układzie drogowym obejmującym ulicę Ku Ujściu, Kujawską i Chemików z uwzględnieniem zjazdów na tereny przyległe. Cała dokumentacja projektowa uwzględniać będzie również podniesienie parametrów nośnych i geometrycznych tych ulic.
Wszystkie powstałe projekty zostaną skorelowane na punktach styku z projektem PKP PLK dot. modernizacji stacji obsługujących Port Gdańsk w tym rejonie, tj. stacji Gdańsk Port Północny i Gdańsk Kanał Kaszubski.

Opisane przedsięwzięcia to potężny program inwestycyjny Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, który do roku 2020 pozwoli zakończyć długookresowy i skomplikowany proces poprawy kluczowej infrastruktury dostępowej tak drogowej, jak i kolejowej do Portu Gdańsk. Tym samym port zyska zupełnie nowe oblicze, które niewątpliwie przyczyni się do wzmocnienia wizerunku portu jako kluczowego węzła logistycznego kraju, usprawni jego dostępność i wpłynie na poprawę jakości obsługi ruchu lądowego w porcie, co będzie miało przełożenie również na podniesienie jego pozycji konkurencyjnej na rynku. Łącznie na planowane na najbliższy okres przedsięwzięcia zarówno projektowe w Porcie Wewnętrznym, jak i budowlane, jak w przypadku rozbudowy i modernizacji infrastruktury drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym, opisane przed tygodniem na stronie www.portgdansk.pl, wydatkowane zostanie aż 30 mln EUR, z czego blisko 25 mln EUR sfinansowane zostanie z dotacji unijnych. Bez wątpienia będą to dobrze zainwestowane środki, czego efekty szybko odczują kontrahenci i terminale przeładunkowe zlokalizowane w Porcie Gdańsk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5