Partner serwisu
Biznes i przemysł

Port Gdańsk szuka chętnych do współpracy przy budowie Portu Centralnego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Port Gdańsk szuka chętnych do współpracy przy budowie Portu Centralnego
fot. Port Gdańsk
Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej opowiedział się ostatnio za jak najszybszym wdrożeniem w życie projektów inwestycyjnych opracowanych zarówno przez Port Gdańsk jak również będących elementem obowiązującej strategii rozwoju portu do roku 2030. – Oznacza to, że Zarząd ma wsparcie w promowaniu budowy Portu Centralnego zarówno w Polsce jak i zagranicą wśród potencjalnych interesariuszy, a także, że projekt jest traktowany jako element Strategii Rozwoju kraju realizowanej przez rząd – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Marcin Osowski dyrektor ds. infrastruktury w Porcie Gdańsk.

Ważna inwestycja

Realizacja projektu dotyczącego budowy Portu Centralnego to pierwsza od 40 lat koncepcja rozwoju gdańskiego portu zakrojona na tak szeroką skalę. Co będzie ona oznaczać dla największej polskiej przystani? – Port Centralny zwiększy w sposób zasadniczy możliwości przeładunkowe portu w Gdańsku, zapewniając wygodny dostęp do nowoczesnych nabrzeży największym jednostkom, które mogą wchodzić na Bałtyk, czyli klasy PANAMAX – komentuje Marcin Osowski. – Do tej pory takie statki mogą być podejmowane na niektórych nabrzeżach. Dzięki wyjściu na wodę, Port Centralny będzie w pełni portem głębokowodnym – dodaje.

Jak dokładnie będzie wyglądać przedsięwzięcie? – Liczba nabrzeży i pirsów Portu Centralnego będzie uzależniona od potrzeb przyszłych operatorów, natomiast w zamierzeniu jest stworzenie nabrzeży uniwersalnych, łatwych do przystosowania do różnych grup ładunkowych. Co więcej, dzięki niemu będzie istniała możliwość przeniesienia tam produkcji stoczniowej, co umożliwi budowę, lub naprawę największych statków – mówi przedstawiciel ZMPG.

Potrzebni inwestorzy

Budowa Portu Centralnego w Gdańsku ma przebiegać etapami. Wstępne szacunki kosztowe pokazują, że wartość inwestycji może wynieść od 6 do 9 mld zł. Ma to być jeszcze doprecyzowane na późniejszych etapach projektu i wykonawstwa.

Jak przy każdym, tak dużym, projekcie powstaje pytanie o to skąd te pieniądze pozyskać. – ZMPG podejmuje intensywne działania w celu znalezienia partnerów finansujących tę inwestycję. W tej chwili nie wykluczamy żadnej formy finansowania łącznie z formułą PPP, lub dużym zaangażowaniem kapitału prywatnego – komentuje Marcin Osowski. – Na tym etapie zarząd nie oczekuje bezpośredniego finansowania tego projektu przez rząd, niemniej być może skorzystamy z takiej możliwości jeżeli znajdą się środki w budżecie centralnym. Biorąc jednak pod uwagę skalę tego przedsięwzięcia oraz wstępne zainteresowanie tym projektem, liczymy, że znajdziemy finansowanie na poszczególne etapy budowy – dodaje.

Czy to się opłaca?

Ostatecznie korzyści z realizacji inwestycji mogą być ogromne. – Dzięki budowie Portu Centralnego rola Gdańska jako węzła logistycznego wzrośnie na tyle, że może się stać głównym portem morskim dla krajów zaplecza Portu czyli Słowacji, Czech, Ukrainy lub Białorusi – podsumowuje dyrektor ds. infrastruktury w Porcie Gdańsk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5