Partner serwisu
Drogi i autostrady

Bałdys: Otoczenie, w którym funkcjonuje GDDKiA utrudnia porozumienie z branżą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Bałdys: Otoczenie, w którym funkcjonuje GDDKiA utrudnia porozumienie z branżą
fot. Łukasz Malinowski
Od dawna branża budowlana, w tym organizacje branżowe, nie mogą dojść do porozumienia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Rafał Bałdys, członek Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury i członek rady PZPB uważa, że jedna z głównych przyczyn tego stanu rzeczy leży w otoczeniu, w jakim istnieje sama GDDKiA.

Rafał Bałdys mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl”, że żądania strony społecznej i negocjowane postulaty dotyczą w zasadzie zmiany całego procesu wdrażania inwestycji drogowych. – Chodzi o zmianę całego procesu inwestycyjnego, od pierwszego momentu, kiedy ma być wybrany projektant, przez sam proces projektowania, proces wyboru inżyniera i wykonawcy – tłumaczy członek IDI.

– Ponieważ elementy tego procesu kuleją, mają szereg nieprawidłowości, one generują dodatkowe koszty w trakcie realizacji inwestycji, co daje ten słynny konflikt, w którym Generalny Dyrektor odmawia dopłaty do kontraktu, a tak naprawdę wykonawcy żądają zapłaty – przypomina Bałdys.

Członek rady PZPB wyjaśnia, że u źródła konfliktu leżą błędy projektowe i niedociągnięcia w dokumentacji, co powoduje, że wykonawcy są zmuszeni do wykonania większej ilości robót, niż to zostało przez niego wycenione.

Z kolei odgórne uwarunkowania uniemożliwiają lub utrudniają Generalnej Dyrekcji wydawanie dodatkowych środków i stara się ona w związku z tym odmawiać wykonawcom prawa do zapłaty. – Tutaj jest problem systemowy, gdyby GDDKiA nie miała takich ograniczeń, gdyby sama wyciągała wnioski z własnych nieprawidłowości w działaniu tego systemu, być może tego konfliktu między środowiskami dałoby się uniknąć, natomiast myślę, że jeszcze daleka droga do tego – ocenia Rafał Bałdys.

Członek Inicjatywy dla Infrastruktury nie zaprzecza, że istnieje teoretyczna i praktyczna wola współpracy organizacji branżowych z GDDKiA. Funkcjonują już zespoły robocze, które podczas spotkań uzgadniają pewne kwestie. Jest jedno ale. – Dopóki nie dojdzie do naprawdę głębokich zmian systemowych, to trudno liczyć na to, żeby ta sytuacja się uzdrowiła – uważa Rafał Bałdys.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5