Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy zakończył naprawę wiaduktów warszawskich. Prace pozwolą na bezpieczne korzystanie z obiektów na kolejne 10 lat. Wzmocniony obiekt pozwala na wprowadzenie nowej organizacji ruchu, ułatwiającej przejazd. Znikną tymczasowe bariery dzielące pasy ruchu, podniesiony zostanie limit prędkości.
Warto przypomnieć, że wykonane podpory i prace naprawcze miały charakter zachowania funkcji przeprawy i zgodnie z otrzymaną przez drogowców ekspertyzą, pozwolą użytkować obiekt jeszcze przez około 10 lat. – Przygotowaliśmy już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych wiaduktów. Wstępne koszty nowej przeprawy to ok. 200 mln – przekazuje ZDMiKP w Bydgoszczy.
Co prawda oba wiadukty wyremontowano kilkanaście lat temu, jednak potem degradacji ulegały pozostałe elementy. Kończące się obecnie prace polegały m.in. na wykonaniu podparcia obiektów. Wykorzystano do tego osiem podpór – każda składa się z czterech żelbetowych słupów zakończonych głowicami z teflonowym łożyskowaniem ślizgowym.
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych rozwiązań. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.
Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.
Docelowo prędkość na obiektach zostanie podniesiona z dotychczasowych 30 do 50 km/h (pojazdy ciężarowe do 40 km/h.) Zgodnie z zaleceniami ekspertów, pojazdy ciężarowe i autobusy nadal będą poruszać się wyłącznie prawy pasem ruchu (od strony chodnika). Lewy pas nadal pozostanie zwężony do 2,2 m i udostępniony dla pojazdów poniżej 3,5 t. Na jezdni zostaną wymalowane linie poziome umożliwiające tylko zjazd z lewego na prawy pas. Zlikwidowane zostaną też plastikowe bariery na jezdni, pomiędzy pasami ruchu. Ustawione zostanie też nowe oznakowanie pionowe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.