Partner serwisu
Drogi i autostrady

Czesi zaczęli budowę odcinka autostrady przy Niemczech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
03-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ŘSD

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Czesi zaczęli budowę odcinka autostrady przy Niemczech
fot. ŘSD
Czeska Dyrekcja Dróg i Autostrad (ŘSD) rozpoczęła budowę odcinka autostrady D6 Žalmanov – Knínice w kraju karlowarskim. Zastąpi ona obecną drogę I/6. Droga powinna być gotowa do listopada 2027 roku.

Budowa siedmiokilometrowego odcinka D6 będzie kosztować 2,16 mld czeskich koron, czyli około 375,429 mln zł.

To kolejny odcinek D6, nad którym ruszają prace w Czechach. We wrześniu oddany do użytku zostanie blisko 15-kilometrowy odcinek w środkowych Czechach, a pod koniec roku kierowcy będą mogli korzystać z 2,2-kilometrowej autostrady w pobliżu Lubency.

– Odcinek D6 Žalmanov – Knínice jest kontynuacją budowy odcinka Knínice – Bošov, którą rozpoczęliśmy w marcu tego roku. Obecnie budujemy ponad 40 kilometrów autostrady D6. D6 jest jedną z autostrad, których budowa poczyniła znaczne postępy w ostatnich latach. Już za dwa miesiące kierowcy mogą spodziewać się otwarcia dwóch pozostałych odcinków środkowoczeskich w pobliżu Hořoviček i Hořesedów o łącznej długości prawie 15 kilometrów, co zakończy budowę D6 w kraju środkowoczeskim. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby cała autostrada z Pragi do Karlowych Warów została ukończona w 2028 roku – wyjaśnił czeski minister transportu Martin Kupka.

Budowa obejmie sześć mostów, dwa wiadukty i most kolejowy. Dolinę Bochovský potok przetnie most o długości 211 metrów, którego konstrukcją nośną będzie ciągła, dwudźwigarowa konstrukcja z monolitycznego betonu sprężonego o pięciu przęsłach. Na autostradzie, której odgałęzienia będą miały długość jednego kilometra, powstanie również węzeł Bochov. Odcinek zakończy się połączeniem z drogą D6 Žalmanov – Olšová Vrata, której budowa powinna rozpocząć się w 2026 roku.

– Autostrada przede wszystkim odciąży ruch w pobliżu miejscowości, gdzie kierowcy obecnie poruszają się drogą pierwszej klasy. To ponad 11 000 samochodów dziennie. Mieszkańcy sąsiednich miejscowości odczują znaczną ulgę, a bezpieczeństwo ruchu drogowego również znacznie wzrośnie. Zakończenie budowy w kierunku Karlowych Warów będzie prawdopodobnie najtrudniejszym zadaniem pod względem organizacji prac, ponieważ konieczne będzie kompleksowe etapowanie budowy w miejscach, gdzie autostrada łączy się z drogą I/6. Ciekawostką jest, że wykonawca zastosuje zawiesinę wapienną zamiast kruszywa łamanego jako zabezpieczenie przed rozpryskiem infiltracyjnym podczas budowy. Technologia ta znacznie wydłuża żywotność drogi. Ukończenie autostrady D6 z Pragi do Karlowych Warów jest kluczowym priorytetem dla ŘSD, co widać również w postępie budowy tej autostrady w ostatnich latach – powiedział dyrektor generalny ŘSD Radek Mátl.


Ciekawostką jest stosunkowo duży zasięg barier ochronnych przed ptakami. Będą ich trzy, o łącznej długości 1,8 kilometra. Budowa znajduje się na skraju rezerwatu ptaków Doupovské Hory, najbliższym obszarem specjalnej ochrony jest pomnik przyrody Za Údrčí, około 700 metrów od przyszłej autostrady. Czterometrowa bariera dla ptaków została zaprojektowana jako nieprzezroczysta osłona, dobrze widoczna dla ptaków. Pomiędzy stalowymi kolumnami zostaną wstawione drewniane panele. Bariery będą znajdować się po prawej stronie autostrady, w pobliżu stawów.

Z około 114-kilometrowego połączenia między stolicą a Karlowymi Warami do ukończenia pozostaje 56 kilometrów autostrady. ŘSD planuje rozpocząć budowę pozostałych dwóch odcinków autostrady D6 między Pragą a Karlowymi Warami w przyszłym roku. Połączenie autostradowe między tymi dwoma miastami powinno zostać ukończone w 2028 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ruszyła budowa obwodnicy pod Pragą

Drogi i autostrady

Ruszyła budowa obwodnicy pod Pragą

Damian Kelman 30 lipca 2025

Czesi coraz bliżej finalizacji autostrady do Austrii

Drogi i autostrady

Ambitne plany na czeski transport

Drogi i autostrady

Ambitne plany na czeski transport

Damian Kelman 03 maja 2025

Będzie pierwszy most zwodzony nad rzeką w Czechach

Inżynieria i innowacje

Metrostav wybudował most kolejowy o wartości ponad 93 mln koron

Drogi i autostrady

Zakończono drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Czechach

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Ruszyła budowa obwodnicy pod Pragą

Drogi i autostrady

Ruszyła budowa obwodnicy pod Pragą

Damian Kelman 30 lipca 2025

Czesi coraz bliżej finalizacji autostrady do Austrii

Drogi i autostrady

Ambitne plany na czeski transport

Drogi i autostrady

Ambitne plany na czeski transport

Damian Kelman 03 maja 2025

Będzie pierwszy most zwodzony nad rzeką w Czechach

Inżynieria i innowacje

Metrostav wybudował most kolejowy o wartości ponad 93 mln koron

Drogi i autostrady

Zakończono drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Czechach

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij