Partner serwisu
Drogi i autostrady

Gdańsk: Kładka na wyspę Ołowiankę nabiera kształtów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
09-05-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

Na budowie kładki na wyspę Ołowiankę w Gdańsku zamontowane zostało zwodzone przęsło ważące 90 ton. Do tej operacji użyty został dźwig pływający ze stoczni Remontowa SA. Po zamontowaniu wykonawca przystąpił do prac instalacyjnych. Według planów, kładka ma zostać oddana do użytku 17 czerwca br.

Realizacja inwestycji dotyczącej budowy kładki na wyspę Ołowiankę wkracza w końcową fazę. Zamontowane zostało już 90 tonowe zwodzone przęsło kładki. Elementy stalowej konstrukcji kładki zostały wykonane w Zawierciu. W ostatnich tygodniach składano je na wyspie Ołowianka, a poszczególne elementy były wcześniej spawane, malowane, a także pokrywane warstwami antykorozyjnymi.

– Po zakończeniu montażu przęsła wykonawca robót przystąpi do prac instalacyjnych mających na celu podłączenie mechanizmu podnoszenie przęsła. Rozpoczęcie prób zwodzenia kładki planowane jest od połowy miesiąca i zgodnie z założeniami potrwa do 26 maja. Następnie zwodzone przęsło kładki zostanie podniesione i zaryglowane, a na obiekcie będą trwały prace wykończeniowe i odbiory techniczne. Udostępnienie kładki pieszym przewidywane jest na drugą połowę czerwca br. – informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Obiekt ma mieć 70,5 m długości i szerokość całkowitą od 6,76 do 10,56 m. Po otwarciu kąt, pod którym będzie ona nachylona, ma być równy 65 stopni, a światło przęsła głównego ma wynosić 39,05 m. Czas otwierania oraz zamykania przęsła zwodzonego ma trwać 2 minuty. Wykonawcą inwestycji jest firma Intercor, a jej wartość to ok. 10 mln zł.

Po otwarciu, w sezonie letnim, przeprawa będzie otwierała się według ustalonego harmonogramu. Będzie on dopasowany do rozkładu ruchu jednostek wodnych. Rozwiązanie takie umożliwi zminimalizowanie czasu traconego na pełne otwarcie i zamknięcie kładki. Zakłada się, iż harmonogram czasów otwarcia kładki będzie dostępny w prasie lokalnej, informatorach turystycznych i na stronach internetowych w celu zapewnienia łatwego dostępu do tych informacji dla wszystkich zainteresowanych. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany tylko na żądanie zbliżającej się łodzi bądź statku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5