Dziesięciu wykonawców ubiega się o realizację drogi ekspresowej S19 pomiędzy węzłami Białystok Północ i Dobrzyniewo w ciągu S19. Wszystkie oferty są droższe niż założony kosztorys GDDKiA.
Chodzi o 9,5 km drogi ekspresowej, która będzie stanowiła północną obwodnicę Białegostoku. Na jego realizację GDDKiA przewidziała 306 mln zł. Żaden oferent nie zmieścił się w tej kwocie.
Najtańszy jest Unibep – 320,9 mln zł. druga pod względem ceny jest oferta konsorcjum Mirbudu i Kobylarni – 326,9 mln zł. Kolejne propozycje to: Mota Engil – 335,3 mln zł, Strabag – 346,8 mln zł, Mostostal Warszawa – 352,6 mln zł, Polaqua – 354,4 mln zł, Intercor – 366,8 mln zł, Porr – 391,8 mln zł, Aldesa – 407,8 mln zł. Najdrożej prace wycenił Budimex – 438,7 mln zł.
Wyświetl większą mapę
W ramach tego przetargu powstać ma dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i pasem awaryjnym. O rodzaju nawierzchni zdecyduje przyszły wykonawca. Do wybudowania na tym odcinku jest 11 obiektów inżynierskich, w tym jeden, który należy przebudować do potrzeb drogi ekspresowej (to obiekt na węźle Białystok Północ, gdzie powstaną m.in. dodatkowe łącznice).
Na realizację zamówienia przewidziano 39 miesięcy.