Partner serwisu
Drogi i autostrady

Małaszewicze: Pieniędzy na gigaterminal nie ma, ale przetarg ogłoszono

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małaszewicze: Pieniędzy na gigaterminal nie ma, ale przetarg ogłoszono
Fot. PKP Cargo
Spółka Cargotor z grupy PKP ogłosiła dialog konkurencyjny na modernizację infrastruktury kolejowej w Małaszewiczach na Jedwabnym Szlaku. Nie ma jednak finansowania dla tej inwestycji.

Spółka Cargotor przesłała do unijnego biuletynu zamówień informację o ogłoszeniu przetargu na wybór wykonawcy Projektu pn. Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze na granicy UE z Białorusią. Na stronie spółki nie ma jeszcze pełnej dokumentacji przetargowej. 

Dialog konkurencyjny


Jak czytamy w ogłoszeniu, przedmiotem inwestycji jest przebudowa, rozbudowa i budowa infrastruktury kolejowej i towarzyszącej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze położonym w powiecie bialskim, na terenie gmin Terespol, Piszczac i Zalesie. Rejon Przeładunkowy Małaszewicze to obszar infrastruktury kolejowej zlokalizowany w obrębie przejścia granicznego Terespol – Brześć, zarządzany przez Inwestora – Cargotor, obejmujący swoim zasięgiem stacje kolejowe Kobylany, Małaszewicze, Bór, Chotyłów oraz przyległe tory dojazdowe do punktów ekspedycyjnych (terminali towarowych) będących w zarządzie innych spółek kolejowych. Układ torów kolejowych na terenie Rejonu Przeładunkowego Małaszewicze jest skomunikowany z siecią kolejową kraju przez linię kolejową nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol, zarządzaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Inwestycja, poza robotami torowymi, obejmuje również całą infrastrukturę towarzyszącą w zakresie branż: drogowej wraz z odwodnieniem, architektonicznej i konstrukcyjnej, mostowej, sterowania ruchem kolejowym, sanitarnej, teletechnicznej, trakcyjnej, elektroenergetycznej oraz środowiskowej. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia, a na realizację założono aż 60 miesięcy. Zaznaczono też, że inwestycja będzie odbywać się pod ruchem - co logiczne, ze względu na rosnące przewozy na Jedwabnym Szlaku.

Co bardzo istotne, postępowanie prowadzone jest w formule dialogu konkurencyjnego (przewidywanych jest trzech kandydatów), a nie przetargu nieograniczonego.

Jest postępowanie, nie ma pieniędzy

W opisie podano, że zamówienie dotyczy projektu finansowanego ze środków programu Connecting Europe Facility (CEF) Transport. Jak jednak wiemy, spółka nie otrzymała pieniędzy unijnych na ten cel - zanim przystąpiono do opóźnionej o lata realizacji, zdążyła zmienić się sytuacja polityczna w regionie. Jak podało nam Ministerstwo Infrastruktury, nie zapadła jeszcze decyzja, czy inwestycja będzie finansowana ze środków krajowych, czy na przykład Cargotor spróbuje wystartować w kolejnym konkursie CEF. W tej chwili inwestycja nie ma żadnego finansowania, a na realizację potrzebne są 4 miliardy złotych (choć nie wiemy jeszcze, czy przetarg obejmuje jej pełen zakres).

Obecnie rząd pracuje nad nowelizacją ustawy o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o Funduszu Kolejowym, która pozwoli przejąć PKP PLK spółkę Cargotor od PKP Cargo w celu realizacji megainwestycji w Małaszewiczach. W tym celu zarówno PKP PLK, jak i Cargotor mają zostać dokapitalizowane.



Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Radykalny spadek liczby pociągów towarowych na granicy w Terespolu

Intermodal i logistyka

Radykalny spadek liczby pociągów towarowych na granicy w Terespolu

Kasper Fiszer 06 września 2023

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Drogi i autostrady

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Prace w Olsztynie zamkną trasę do Ełku przez Szczytno

Intermodal i logistyka

Prace w Olsztynie zamkną trasę do Ełku przez Szczytno

Redakcja/inf. pras. 02 września 2023

Merchel: Przyspieszymy wymianę systemu radio-stop na cyfrowy

Intermodal i logistyka

Umowy na rozbudowę terminalu w Małaszewiczach wreszcie podpisane

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Radykalny spadek liczby pociągów towarowych na granicy w Terespolu

Intermodal i logistyka

Radykalny spadek liczby pociągów towarowych na granicy w Terespolu

Kasper Fiszer 06 września 2023

Sławków: Euroterminal i LHS z lepszym połączeniem drogowym. Jest przetarg

Drogi i autostrady

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Prace w Olsztynie zamkną trasę do Ełku przez Szczytno

Intermodal i logistyka

Prace w Olsztynie zamkną trasę do Ełku przez Szczytno

Redakcja/inf. pras. 02 września 2023

Merchel: Przyspieszymy wymianę systemu radio-stop na cyfrowy

Intermodal i logistyka

Umowy na rozbudowę terminalu w Małaszewiczach wreszcie podpisane

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5