Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kanał Sueski zablokowany przez duży kontenerowiec [Aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
24-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/BBC

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kanał Sueski zablokowany przez duży kontenerowiec [Aktualizacja]
fot. Twitter/Marcel Dirsus
Duży kontenerowiec zablokował Kanał Sueski w Egipcie – podało BBC. Statek utknął w poprzek drogi wodnej, blokując możliwość przepłynięcia. Istnieje ryzyko nawet wielodniowego zatoru w tym miejscu.

Do zdarzenia doszło we wtorek w nocy. Według BBC, w wyniku utraty kontroli nad statkiem, wielki kontenerowiec Ever Given osiadł na dnie kanału, ustawiając się w poprzek, całkowicie blokując przy tym drogę wodną. Trwają próby jego odholowania. Początkowo wskazywano, że problem może nie zostać rozwiązany przez wiele dni. Jeśli taka operacja by się nie udała, konieczny byłby częściowy rozładunek, co znacząco opóźniłoby ponowne otwarcie kanału.

Najnowsze informacje przekazane m.in. prze Bloomberg wskazują na bardziej optymistyczny scenariusz. Wynika z nich, że przesuwanie kontenerowca postępuje i możliwe jest, że ruch na kluczowej drodze wodnej zostanieprzywrócony jeszcze dziś lub jutro.   

Kontenerowiec ma niemal 400 m długości i niemal 59 m szerokości, a jego wyporność to 265 876 ton. Jest to jeden z tzw. mega-kontenerowców (ULCV, czyli Ultra Large Container Vessels), czyli największych jednostek pływających na świecie.




Statek pływa pod banderą Panamy. Właścicielem statku jest Shoei Kisen KK z Japonii, zaś armatorem zarządzającym kolejna japońska spółka. Rzeczywistym operatorem jest obecnie Evergreen Marine, którego siedziba znajduje sią na Tajwanie. W wyniku zdarzenia nie został uszkodzony ani Ever Given ani żadna z innych 15 jednostek płynących za nim.

Statek płynął z Chin do Rotterdamu. Utknął na północ od portu w Suezie. Jako jedną z możliwych przyczyn zdarzenia wskazywane jest przypadkowe uderzenie w dno na skutek silnego wiatru.

Kanał Sueski łączy Morze Czerwone z Morzem Śródziemnym i umożliwia ominięcie Afryki, co znacząco skraca drogę i czas potrzebny do przewiezienia towarów z Azji Wschodniej do Europy. W roku 2015 kanał liczący ok. 193 km został pogłębiony oraz rozbudowany o równoległy tor wodny o długości 35 km.

W roku 2019 przez Kanał Sueski przeszło 18 880 statków, których łączny ładunek przekroczył 1 mld ton. Kilka dni przestoju oznacza więc opóźnienia w dostawach milionów ton ładunków i może być odczuwalne na rynkach.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Mikołaj Kobryński 06 sierpnia 2023

Egipt: rekordowe wyniki Kanału Sueskiego

Intermodal i logistyka

Drogi transport utrudnia światowy handel

Drogi i autostrady

Blokada Kanały Sueskego. Przyczyną był zły manewr kapitana statku

Intermodal i logistyka

Żegluga śródlądowa prawie niewykorzystywana w systemie transportowym

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Intermodal i logistyka

Baltic Hub: Nowy bezpośredni serwis oceaniczny

Mikołaj Kobryński 06 sierpnia 2023

Egipt: rekordowe wyniki Kanału Sueskiego

Intermodal i logistyka

Drogi transport utrudnia światowy handel

Drogi i autostrady

Blokada Kanały Sueskego. Przyczyną był zły manewr kapitana statku

Intermodal i logistyka

Żegluga śródlądowa prawie niewykorzystywana w systemie transportowym

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5