Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na brakujący odcinek S14 stanowiący Zachodnią Obwodnicę Łodzi. Cała trasa ma liczyć 28,5 km i została podzielona na dwa odcinki. Realizacja projektu ma pomóc w skróceniu czasu przejazdu przez centrum kraju i poprawić bezpieczeństwo jazdy.
2 października łódzki oddział GDDKiA ogłosił przetarg na Zachodnią Obwodnicę Łodzi. Zadanie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza, to fragment od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów. Jego długość to 12,2 km. Drugi odcinek będzie dłuższy, ma 16,3 km i ma ostatecznie prowadzić do węzła Łódź Teofilów do DK-91 w Słowiku oraz włącznie do węzła Emilia.
Wykonawca będzie zobowiązany m. in. do budowy dwujezdniowej trasy wraz z konieczną infrastrukturą. W ciągu drogi znajdzie się siedem węzłów drogowych, kilkadziesiąt wiaduktów i mostów. W czasie realizacji inwestycji przebudowane zostaną odcinki dróg istniejących i przecinających nową trasę. Firma, która wygra przetarg zlikwiduje kolizje z instalacjami gazowymi, wodno-kanalizacyjnymi i elektrycznymi.
Wyświetl większą mapę
Budowa obwodnicy Łodzi jest ważna nie tylko dla miasta ale dla całego kraju. Jest to ostatni element autostradowego „ringu” wokół aglomeracji łódzkiej. Realizacja projektu poprawi życie mieszkańców Łodzi, a także pobliskich miejscowości takich jak Pabianice, Zgierz, Konstantynów Łódzki i Aleksandrów Łódzki.
Podczas wybierania oferty GDDKiA w 95% będzie brała pod uwagę cenę, w 5% okres gwarancji. Wadium jakie zostało przewidziane w pierwszej części przetargu to 8 mln zł, a w drugiej 9 mln zł. Przy każdej części różnią się też daty ukończenia. I tak na realizację pierwszego odcinka wykonawca będzie miał 26 miesięcy, a drugiego 32 miesiące.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Monitorze, a w nim:
- poznasz kwotę jaką GDDKiA chce przeznaczyć na realizację zadania,
- dowiesz się jakie były wcześniejsze zamiary co do tej drogi,
- przeczytasz o kłopotach w ciągu postępowania.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.