Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łódzkie: Część jezdni DW713 będzie betonowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
16-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódzkie: Część jezdni DW713 będzie betonowa
fot. ZIM Łódź
Urząd Miasta Łodzi podpisał z Urzędem Marszałkowskim umowę dotyczącą wspólnej przebudowy DW-713. Strony zamierzają wspólnie pozyskać dofinansowanie z RPO województwa, choć przewidziane do przebudowy odcinki nie stykają się ze sobą. Miasto zamierza ucywilizować wjazd od strony Tomaszowa i poprawić jego parametry. Innowacją w skali województwa będzie betonowa nawierzchnia między Ujazdem a Kurowicami.

DW-713 odgrywa ważną rolę zarówno w systemie transportowym województwa, jak i samej Łodzi. Droga zapewnia połączenie Łodzi z Tomaszowem Mazowieckim i zagłębiem budowlanym w jego okolicy. Zapewnia też skomunikowanie z węzłem Łódź Wschód na autostradzie A1.

Między Ujazdem a Kurowicami będzie beton

Najciekawiej przedstawiają się plany dla odcinka, za który odpowiada samorząd województwa. Jego długość wynosi aż 18,5 km. Inwestycja obejmie pełną wymianę konstrukcji. – Na części odcinka zastosujemy nawierzchnię betonową – zapowiada zastępca dyrektora ds. inwestycji w Zarządzie Dróg Wojewódzkich Sławomir Niżnikowski. Technologia ta zostanie zastosowana w przypadku dróg zarządzanych przez ZDW po raz pierwszy. Jak tłumaczy Niżnikowski, na jej wdrożenie zdecydowano się w celu zwiększenia trwałości dróg po przebudowach. – Skłoniły nas do tego doświadczenia z dróg krajowych i ekspresowych – uzupełnia.

Marszałek województwa Witold Stępień podkreśla, że odcinek Ujazd – Kurowice połączy odcinki wyremontowane już wcześniej. – Odcinek pod zarządem ZDW jest systematycznie przebudowywany od 2008 r. Fragment między Ujazdem a Tomaszowem Mazowieckim został przebudowany za ponad 60 mln zł. Trwa przebudowa odcinka przechodzącego przez Tomaszów. W Andrespolu droga była przebudowywana kilka lat temu, podobnie jak skrzyżowanie z DW-716 – wylicza samorządowiec. Jak twierdzi, łączna kwota zainwestowana w drogę na przestrzeni lat po wejściu do UE przekraczają 300 mln zł. Odcinek Ujazd – Kurowice ma zostać zmodernizowany za ok. 120 mln zł.

W granicach Łodzi – poprawa nośności

Odcinek o długości 3,3 km, za którego przebudowę odpowiada miasto, nie graniczy z opisanym powyżej. Rozciąga się on od ul. Malowniczej do rogatek. – To bardzo zdegradowany odcinek o zupełnie niewystarczających parametrach – mówi prezydent Hanna Zdanowska. Nośność drogi zostanie podniesiona, tak by ograniczyć szkody wywoływane przez intensywny ruch pojazdów ciężarowych.

– Choć szerokość samej jezdni (7 metrów) pozostanie bez zmian, na całym odcinku dobudujemy chodniki oraz dwukierunkową drogę rowerową. Standard drogi znacznie się poprawi. Przebudowane zostanie także torowisko na dwóch przejazdach kolejowych w Andrzejowie – opisuje zakres inwestycji wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyna Mikołajec. Dodatkowo zostaną zmodernizowane przystanki, wybudowana kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne oraz oświetlenie. Szacowana wartość miejskiej części inwestycji to ok. 40 mln zł, z czego ponad 30 mln Urząd Miasta zamierza pozyskać ze środków RPO.

Jak remontować bez zamykania?

Nie ma pewności co do tego, kiedy rozpocznie się realizacja miejskiej części inwestycji. Według prezydent Łodzi może to nastąpić dopiero pod koniec roku, przy założeniu, że w czerwcu będzie możliwe rozpisanie przetargu. – Jesteśmy w trakcie składania wniosku o dofinansowanie – mówi prezydent. Wicedyrektor ZIM podchodzi do sprawy bardziej optymistycznie. – Realnie rzecz biorąc, prace budowlane będą mogły rozpocząć się w sierpniu lub wrześniu. Realne jest ogłoszenie przetargu w kwietniu lub maju – przewiduje. Prace potrwają przynajmniej dwa sezony budowlane – od 2 do 2,5 roku.

Niezależnie od terminu rozpoczęcia prac z pewnością dużym wyzwaniem będzie przygotowanie tymczasowej organizacji ruchu. – Choć nie możemy pozwolić sobie na całkowite zamknięcie, kierowców i tak czekają duże utrudnienia – uprzedza wicedyrektor ZIM. Prawdopodobnie inwestycja zostanie podzielona przynajmniej na dwa etapy. – W tymczasowej organizacji ruchu, której przygotowywanie trwa, zastosujemy raczej jeden kierunek ruchu i kierowanie objazdów innymi drogami, niż ruch wahadłowy – mówi Mikołajec. Może być o jednak trudne do realizacji z powodu niskiej gęstości sieci ulic w tym rejonie Łodzi, a także na zły stan niektórych odcinków równoległej ul. Zakładowej.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Drogi i autostrady

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Mikołaj Kobryński 05 września 2023

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: Jest przetarg na modernizację 20-kilometrowego odcinka DW nr 297

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Drogi i autostrady

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Mikołaj Kobryński 05 września 2023

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5