Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łódzkie: Wieluń będzie miał obwodnicę, ale potrzebuje jeszcze jednej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

– Nową obwodnicę przejedziemy nawet w 10 minut – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Maciej Zalewski, rzecznik prasowy oddziału GDDKiA w Łodzi. Prace na trasie, w ciągu drogi DK-74, omijającej Wieluń idą zgodnie z harmonogramem. Termin zakończenia budowy to połowa 2016 roku. Jednak ta droga nie wyprowadzi całego tranzytu z miasta.

Wszystko zgodnie z planem

Droga ma zostać oddana do ruchu w przewidywanym terminie. – Prace na budowie obwodnicy Wielunia przebiegają bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem. Zasadniczo trudno mówić o jakichś utrudnieniach – mówi Maciej Zalewski. – Ze względu na bardzo bogaty archeologicznie teren wciąż prowadzone są prace w tym zakresie. Przewidywany termin ich zakończenia to 21 sierpnia – dodaje.

Cała trasa ma mieć 13,24 km długości. W jej ciągu mają powstać trzy węzły, Biała, Raczyn i Jodłowiec. Wykonawcą projektu jest konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Inwestycja ma wartość 177,9 mln zł, a prace rozpoczęły się w grudniu ubiegłego roku i mają trwać 19 miesięcy od ich rozpoczęcia.


Wyświetl większą mapę

Obwodnica odkorkuje miasto

Głównym celem inwestycji jest przerzucenie ruchu z centrum na obwodnicę. – Jeśli chodzi o korzyści wynikające z wybudowania nowej trasy, to przede wszystkim będzie to poprawa komfortu życia i bezpieczeństwa mieszkańców Wielunia i terenów przyległych, a także zdecydowane skrócenie czasu podróży na trasie Piotrków Trybunalski – Wrocław – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” rzecznik łódzkiej GDDKiA. – Ominięcie tłocznego centrum miasta powinno dać oszczędność, zależnie od pory dnia, od piętnastu minut nawet do godziny. Pokonanie tego odcinka z maksymalną dozwoloną prędkością (100 km/h) powinno zająć około 10 minut – dodaje.

– Najważniejsze jest zmniejszenie ilości pojazdów przejeżdżających przez Wieluń. Przeniesienie ruchu na obwodnice ułatwi poruszanie się po naszym mieście – mówi wiceprzewodniczący rady miejskiej w Wieluniu, Franciszek Dydyna. – W niektórych miejscach prace budowlane powodują niewielkie utrudnienia ale wszyscy wiemy, że trzeba przeczekać czas budowy, żeby zyskać lepszą drogę – przyznaje Dydyna.

Wieluń liczy na kolejną obwodnicę

Obwodnica cieszy mieszkańców Wielunia ale nie rozwiązuje wszystkich problemów. – Droga nie wyprowadzi wprawdzie całego ruchu tranzytowego z centrum miasta jednak w znacznym stopniu poprawi sytuację i odciąży miasto w relacji wschód-zachód (ciąg obecnej drogi krajowej nr 74) – wyjaśnia w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Maciej Preś, naczelnik wydziału inwestycji i rozwoju w urzędzie miasta w Wieluniu. – Problemem pozostaje brak rozwiązania komunikacyjnego na osi północ-południe czyli w ciągu DK-43 i DK-45 a także najbardziej obciążonej ruchem drogi wojewódzkiej 486. Problem tym większy iż zarówno droga krajowa nr 43, 45 jak i DW-486 biegną przez centrum miasta, a w ich ciągu w dużym zagęszczeniu znajdują się mocno obciążone ruchem skrzyżowania, najczęściej wyposażone w sygnalizację świetlną – dodaje.

Władze miasta próbują działać na własną rękę. – Nie liczymy że w budżecie centralnym szybko znajdą się pieniądze na kolejną obwodnicę Wielunia, dlatego we własnym zakresie projektujemy kręgosłup komunikacyjny w tej relacji, coś w rodzaju drogi średnicowej, łączącej poszczególne obszary miasta a mijającej centrum. Projektowana droga, prowadzona w terenie miejskim i posiadającym jak na Wieluń wysokie parametry będzie dużym obciążeniem finansowym na etapie realizacji. Koszt inwestycji wstępnie szacujemy na 50-60 mln złotych. Gminie trudno będzie udźwignąć to zadanie bez zewnętrznego dofinansowania – informuje Maciej Preś.

Projekt przewiduje budowę 20 obiektów inżynierskich. Należą do nich wiadukty, przejścia dla zwierząt, przejazdy gospodarcze i mosty. Dodatkowo wykonawca ma zadbać o urządzenia ochrony środowiska, zieleń, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, oświetlenie, przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej oraz przełożenie miejscami koryta rzeki. Do tego ma zostać wykonane ok. 11 km dróg dojazdowych i serwisowych.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5