Ostatni z trzech dojazd do obwodnicy Lublina, ulica Poligonowa, ma zostać przekazany do ruchu jeszcze w tym roku. – Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” rzecznik prasowy ZDM w Lublinie, Karol Kieliszek.
Ostatnie próby
Próby, którym poddano wiadukty polegały na wpuszczeniu na każde z przęseł po 6 ciężarówek, każda o masie 35 ton. W tym samym czasie analizowano jak konstrukcja reaguje na obciążenie. Były one konieczne, aby sprawdzić, czy przejazd wytrzyma duże natężenie ruchu. Ta część może mieć szansę na wcześniejsze przekazanie do ruchu. Możliwe, że kierowcy pojadą tym odcinkiem już pod koniec sierpnia.
Wykonawca, którym jest Przedsiębiorstwo Robót i Dróg Lubartów, przeprowadza już ostatnie prace wykończeniowe na całości ulicy Poligonowej. – Wczoraj zostały przeprowadzone próby obciążeniowe wiaduktów. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Termin zakończenia budowy to 30 września, potem zacznie się czas odbiorów dróg, następnie będzie konieczne uzyskanie kilku pozwoleń – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Karol Kieliszek. – Ostatecznie droga zostanie przekazana do użytku najprawdopodobniej w ciągu miesiąca od zakończenia prac. Przekazaną przez wykonawcę trasę będzie musiało zaakceptować trzech inwestorów. ZDM w Lublinie, Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz GDDKiA oddział w Lublinie – dodaje.
Wyświetl większą mapę
Trzy dojazdy do obwodnicy
Ten projekt to ostatni z trzech dojazdów budowanych w ostatnich latach. – Wszystkie drogi prowadzące do obwodnicy są ważne. Pierwsza, którą budowaliśmy, czyli ulica Mełgiewska, pozwala nie tylko dojechać do obwodnicy ale także dalej do portu lotniczego. Kolejny dojazd to al. Solidarności. Ta ulica prowadzi ruch z miasta do obwodnicy w stronę Warszawy. Była to chyba najdroższa inwestycja w historii miasta. Ostatni dojazd, ulicą Poligonową jest trochę mniejszy, ale jest tak samo istotny ponieważ zaczyna się w centrum miasta – informuje portalowi „RynekInfrastruktury.pl” ZDM w Lublinie.
Wszystkie dojazdy do obwodnicy kosztowały ok. 580 mln zł. Dużą część tej sumy pokryły środki z UE. Przebudowa al. Solidarności była najdroższa, jej cena wyniosła ok. 320 mln zł. Dalej pod względem ceny znajduje się budowa ul. Mełgiewskiej, która kosztowała 140 mln zł. Ulica Poligonowa jest najtańszym dojazdem do obwodnicy leżącej w ciągu dróg S17/S12. Jej wykonanie pochłonęło ok. 120 mln zł.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.